QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El futur del bàsquet masculí de Vic

Arnau Espigares/Pere Hubach

UVic
03/02/2023

El club bàsquet Vic es va crear l’any 1957 a la ciutat de Vic (Osona). És un club relativament petit, però amb grans projectes i projecció. Tot i que no tenen una secció a nivell professional, el C.B VIC es dedica al complet a la cantera vigatana i el bàsquet d’escola i de formació. 

“El club s’enfoca amb la cantera, per poder millorar des de ben joves” “s’esforcen per tenir bons jugadors pel futur”

Sergi Juan Donato, entrenador

Sergi Juan, és entrenador del club des de fa quasi quatre anys. Ve de Menorca i estudia a la Uvic.  “El club bàsquet Vic està en creixement” Sergi Juan Donato.

“És el club més important de la comarca d’Osona i considero que és dels que mira més cap al futur i la projecció”.

Això, segons Sergi, s’aconsegueix tenint molt en compte als equips Base, ja que, són els que tenen més capacitat d’aprendre.

El club, a part d’ensenyar a jugar a bàsquet, és seu per aprendre a entrenar. “Des de que entren entrenadors joves els potenciem des de l’arribada, complint objectius difícils. D’aquesta manera l’ensenyament és més ampli i a llarg plaç”.

Des del C.B. Vic van contactar amb ell “per portar un parell d’equips” de promoció ara fa tres anys. A mitjans de la primera temporada, ja el van incorporar en un equip amb més nivell i projecció, ja que, van confiar en ell.

“El club s’enfoca amb la cantera, per poder millorar des de ben joves” “s’esforcen per tenir bons jugadors pel futur”. Sergi Juan, està convençut que el Club està en creixement constant i que s’arribarà als objectius establerts.

Un d’aquests és pujar de lliga EBA a lliga LEB plata, la que equivaldria a la tercera lliga més important del país. Això s’aconsegueix, segons fonts del club, tenint una bona cantera i un projecte jove amb ambició. Per altra banda, també, tenint els jugadors contents i amb ganes de jugar i aprendre de l’esport.

Oriol Alonso (jugador del club): “estic molt còmode, tenim bons entrenadors i les instal·lacions estan molt bé. Veig el club amb futur, veig els petits amb molta projecció i molt talent.”

L’equip és masculí, però comparteixen ciutat amb l’Osona Femení, un dels equips femenins amb més importància de la Catalunya Central. 

Els equips que conformen el projecte del C.B Vic són aquests:

  • LIGA EBA 
  • COPA CATALUNYA MASCULINA
  • C.C. SEGONA CATEGORIA MASC. 
  • C.C. SOTS 21 MASC. NIVELL A-2
  • C.C. JUNIOR MASC. INTER. 
  • C.C. JUNIOR MASC. NIVELL B ¡
  • C.C. JUNIOR MASCULI 1R. ANY ¡
  • C.C. CADET MASCULI INTER
  • C.C. CADET MASCULI 1R. ANY 
  • C.T. CADET MASC. PROMOCIO 
  • C.C. INFANTIL MASCULI INTER
  • C.C. INFANTIL MASCULI 1R ANY
  • C.T. INFANTIL MASC. PROMOCIO 
  • C.T. PRE-INFANTIL MASC.
  • C.T. MINI MASC.

LA PREGUNTA

Té previst marxar per Setmana Santa?

En aquesta enquesta han votat 211 persones.