Afegeix que els afectats han de reclamar les responsabilitats que s’escaiguin a la venedora i o l’Ajuntament, sense perjudici que l’Ajuntament responsabilitzi qui va atorgar la llicència. Cubí també diu que ell no té l’última paraula sobre l’enderroc, perquè l’obligació de l’ajuntament és complir la sentència.
En aquest punt reclama que sense més dilació s’executi la sentència que obliga a enderrocar les cinc cases i, per tant, no accepta la proposta de l’Ajuntament d’enderrocar-ne només una, tal com recollia una sentència anterior a la definitiva.
Finalment, demana explícitament a l’ajuntament que cessi la pressió pública contra ell i limiti la comunicació entre les dues parts a través dels respectius advocats. Per la seva banda les famílies afectades també han iniciat una recollida de firmes demanant a Cubí un gest per deixar-los sense casa.