QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

140 persones als tallers per a gent gran de la Mancomunitat La Plana

Tenen una durada aproximada de 24 hores per trimestre i es fan a Aiguafreda, El Brull, Malla, Muntanyola, Sant Martí de Centelles, Santa Eulàlia de Riuprimer, Taradell i Tona. N’hi ha de previstos durant tot el curs, fins al junt de 2011.

El 9 Nou
04/11/2010

Nota de premsa de la Mancomunitat La Plana

“Els ajuntaments d’Aiguafreda, El Brull, Malla, Muntanyola, Sant Martí de Centelles, Santa Eulàlia de Riuprimer, Taradell i Tona, amb el suport del programa de Dinamització de Gent Gran de La Mancomunitat La Plana, han posat en marxa el nou curs de Tallers per a gent gran 2010-2011.

Els diferents tallers van iniciar-se la primera setmana d’octubre, i finalitzaran a finals del mes de juny de l’any vinent. Tenen una durada aproximada de 24 hores cada trimestre i estan finançats fonamentalment pels citats ajuntaments, essent el cost pels participants de només un euro l’hora.

Els tallers que es realitzen enguany són els de psicomotricitat, estimulació cognitiva (memòria), creativitat i noves tecnologies (informàtica).

Els tallers per a gent gran formen part del projecte “Gent gran activa” de l’Àrea de Serveis Socials i Ciutadania de La Mancomunitat La Plana que te l’objectiu de d’oferir una ocupació saludable del temps lliure, treballar per a l’autonomia i consolidar espais de relació social per a la gent gran, facilitant un envelliment actiu.

Aquest projecte inclou, també, altres activitats d’animació sociocultural i dinamització adreçades a afavorir la participació de la gent gran en cada municipi, com són cicles de xerrades de temes diversos, tallers de dansa, del riure, de relaxació, etc.

A més, cal tenir en compte que a molts pobles hi ha casals i associacions de gent gran que organitzen a títol propi altres activitats lúdiques i formatives. Això fa que l’oferta d’activitats per a gent gran sigui molt àmplia i diversa.

Els Tallers per a la gent gran de la Mancomunitat La Plana és un servei que al llarg dels 7 anys que està en funcionament ha anat ampliant l’oferta i el nombre de persones participants. Aquest curs hi ha inscrites 140 persones majors de 65 anys”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 574 persones.