Cada vegada més augmenten els comerços de proximitat que tenen presència a la xarxa. Respecte l’any passat s’ha multiplicat per quatre el nombre de botigues a Catalunya que venen per internet. Aquest dimarts s’ha celebrat una jornada a l’Atlàntida de Vic on la Direcció General de Comerç i l’empresa Amazon han donat consells i plans d’acció per aquelles botigues de la comarca que vulguin augmentar les seves ventes fent una conversió al digital.
La transformació digital és imprescindible per modernitzar la competitivitat del comerç de proximitat. Aquest és el missatge que la Generalitat ha volgut transmetre avui als comerciants d’Osona en les Jornades de comerç online, conegut com a e-commerce. A través de l’empresa Amazon, una de les plataformes de venta a internet més grans del món, s’han donat a conèixer les diferents accions que poden donar noves oportunitats de negoci a través de la xarxa. Ha inaugurat les jornades la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, que ha explicat la importància de la transformació digital de les empreses comercials i com saber utilitzar les noves tendències per captar clients.
Una de les qüestions que més amoïna als comerciants de la comarca és si l’obertura al comerç online no afecta les ventes de les botigues locals. Internet i el comerç de proximitat, segons el departament de logística d’Amazon, són totalment compatibles. La botiga física pot seguir el seu funcionament mentre el comerç online t’obra les portes a comercialitzar fora del teu àmbit original.
Més de 300 petits comerciants s’han inscrit en aquesta jornada a Vic, on després de les ponències els professionals d’Amazon han atès de manera individualitzada les consultes dels assistents. Durant el matí, també s’ha presentat un cas d’èxit, una botiga de joguines artesanals del Vallès Oriental que, gràcies al comerç electrònic, ara comercialitza al Japó.
{{ comment.text }}