QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

‘Aprendre a emprendre’, un seminari per educar el talent emprenedor a l’escola

Entre dilluns i dimarts passat i el proper 20 de novembre, 50 professors procedents principalment d’Osona i de les comarques del centre de Catalunya i Girona participen en el programa Aprendre a emprendre: com s’educa el talent emprenedor. És una formació que promou la Fundació Príncep de Girona.

El 9 Nou
26/10/2014

Nota de premsa de la Fundació Príncep de Girona

Es tracta de la segona edició d’una iniciativa pionera de la Fundació Príncep de Girona (FPdGi), sota la direcció científica i pedagògica de la Fundació Trilema.

El desenvolupament del talent emprenedor és, segons els experts, un àmbit competencial que cal potenciar en el sistema educatiu actual per als alumnes d’entre 6 i 16 anys.

Com explica la directora general de la Fundació Príncep de Girona, Mònica Margarit, “el talent emprenedor no s’ha de confondre amb el talent empresarial i no es reserva per a la vida laboral”.

Margarit insisteix que “no tots els alumnes crearan una empresa en el futur, però absolutament tots hauran d’emprendre en la seva vida personal i laboral, hauran d’innovar, generar idees i buscar respostes, prendre decisions, fer servir recursos, planificar projectes, saber-los liderar, comunicar i avaluar”.

La clau d’aquesta formació és proveir els docents de les eines necessàries per poder ensenyar a emprendre als seus alumnes.

El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya haacreditat una formació de 24 hores per als professors que participin en aquest curs.

Es calcula que aquestes formacions a professorat permetran dur a terme projectes reals d’emprenedoria a l’aula que implicaran, directament i activament, més de 10.000 estudiants de totes les etapes educatives.

A més, s’estima que la xifra d’alumnes beneficiaris arribi als 40.000 a mitjà termini, a Catalunya, València, Aragó i Castella i Lleó.

La formació es desenvoluparà en tres jornades presencials en què s’introduirà la metodologia dels projectes d’emprenedoria i la seva avaluació a l’aula.

L’objectiu és aconseguir que els projectes d’emprenedoria a l’escola no es quedin en iniciatives puntuals, sinó que es facin amb prou freqüència per tenir un impacte real en
l’aprenentatge dels alumnes.

Per fer-ho, cal dotar els docents dels recursos necessaris que garanteixin la continuïtat dels programes.

En aquest sentit, la directora de la Fundació Trilema, Carmen Pellicer, ha recordat que “el programa Educar el talent emprenedor persegueix el repte d’introduir la competència d’aprendre a emprendre en la pràctica ordinària dels docents i que l’emprenedoria sigui un cinquè pilar en l’educació com ja ho són les competències d’aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a ser i aprendre a conviure”.

· Sobre el programa Educar el talent emprenedor

La iniciativa emprenedora en l’entorn educatiu fa referència al desenvolupament de qualitats personals com ara la creativitat, la disposició positiva a la innovació i el canvi, la confiança en un mateix, la motivació d’èxit, el lideratge, l’acceptació del fracàs com a font d’experiència, les actituds de cooperació i de treball en equip.

És clau començar des d’edats ben primerenques i fer un treball sistemàtic i continuat, com ja s’ha estat fent des de Trilema i la FPdGi a través del programa Educar el talent emprenedor.

El projecte es va començar a gestar a partir de l’organització per part de la Fundació Príncep de Girona de les I Jornades d’Educació Emprenedora, al principi del 2012, a partir de les quals es va elaborar l’informe Aprendre a emprendre, publicat el febrer del 2013, i que va donar lloc al projecte actual Educar el talent emprenedor.

El curs anterior el programa es va dur a terme a Madrid, Andalusia, Cantàbria, Catalunya i València, i es va materialitzar en 80 projectes d’educació emprenedora que s’estan desenvolupant actualment.

Les experiències més destacades sorgides en aquest primer curs es van presentar a les II Jornades d’Educació Emprenedora, celebrades el febrer del 2014 a Caldes de Malavella (Girona), que van tenir, a més, les intervencions d’experts mundials en educació emprenedora com Alison Margaret Peacock, Heidi Neck, Paula Kyrö, José Ernesto Amorós i José Antonio Marina.

· Les entitats impulsores

La Fundació Príncep de Girona entén el suport als joves com una manera de potenciar la capacitat de les noves generacions en la construcció d’una societat millor i més solidària, amb una atenció especial als joves procedents d’entorns més desafavorits.

En aquest sentit, aspira a convertir-se en una plataforma global i un
referent de l’impuls al progrés i el talent per mitjà de projectes en els quals els joves siguin els protagonistes de debò.

La seva actuació se centra en quatre grans línies: el foment de la iniciativa emprenedora, l’èxit escolar dels més joves, la millora de l’ocupabilitat i el foment de les vocacions.

La Fundació Trilema està compromesa amb la investigació i la transformació del món de l’educació. Disposa d’un equip de professionals especialitzat en formació, innovació i gestió del canvi en institucions educatives. L’equip de la Fundació treballa en més de 800 escoles i institucions educatives d’Espanya i participa en nombroses iniciatives en països europeus.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 435 persones.