QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Aquest diumenge s’inauguren els 2,5 quilòmetres de la variant d’Olost

L’encarregat de fer-ho serà el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. La carretera, per la qual ha calgut una inversió de 9 milions d’euros, evitarà el pas de vehicles pel centre del poble. L’alcalde, Josep M. Freixanet, diu que és ara quan Olost podrà explotar el seu atractiu turístic.

El 9 Nou
28/07/2013

Talment com si fos un trencaclosques, de mica en mica l’anomenat Eix del Lluçanès es va completant.

Primer va ser el tram de l’Eix Transversal a Olost i després, el que uneix aquesta població amb Olvan, al Berguedà.

La peça que faltava per enllaçar aquests dos trams és la variant d’Olost, que entrarà en funcionament aquest diumenge i que pràcticament culmina un projecte llargament reivindicat al Lluçanès.

Només queda pendent la variant de Sagàs, de la qual s’està redactant l’estudi informatiu.

“És evident que amb aquesta carretera ens posem en el mapa de les comunicacions del país”, afirma l’alcalde d’Olost, Josep M. Freixanet (ERC), que veu l’Eix del Lluçanès com una via “que obre oportunitats” i “uneix altres parts del territori”, especialment el triangle format per Vic, Manresa i Berga.

A més, destaca que la nova via, que enllaça l’Eix Transversal amb el del Llobregat, “ha sigut una obra amb un ampli consens social i polític”.

Per Freixanet, la importància de la carretera que entrarà en funcionament diumenge –i que s’inaugurarà a 2/4 d’11 del matí amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila– és que “suposa el punt de partida definitivament de l’Eix del Lluçanès”.

La variant, de 2,5 quilòmetres de longitud, connecta la carretera C-154 –d’Olost a l’Eix Transversal– amb la BV-4405 per l’est del nucli urbà d’Olost.

En conseqüència, s’evitarà el pas de vehicles per l’interior del poble.

“Per a Olost suposarà més tranquil·litat, s’haurà acabat la constant circulació de vehicles que ni es paraven ni res, i més possibilitats perquè ens visitin”, comenta Freixanet, que creu que ara és el moment de donar a conèixer el seu municipi amb tots els atractius.

Freixanet treu importància al fet que les obres hagin acabat amb uns mesos de retard –els treballs es van iniciar el desembre del 2011 i tenien un termini d’execució de 13 mesos–.

Segons l’alcalde, “el més important és que en un moment de restriccions pressupostàries” el projecte hagi pogut arribar a la fi.

La construcció de la nova carretera, a càrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, ha comptat amb un pressupost de 9,1 milions d’euros.

Paral·lelament, destaca que la variant està “molt ben acoblada al territori” i que el projecte ha estat “molt ben desenvolupat”.

L’alcalde de Prats i president del Consorci del Lluçanès, Lluís Vila, coincideix amb Freixanet a l’hora de valorar la carretera.

“Estic convençut que serà molt positiva per Prats i tot el Lluçanès, fa que entrem a la civilització tant per una banda com per l’altra”, diu Vila, que destaca que finalment es podrà circular cap a Vic a través d’una carretera “recta” i sense haver de passar per cap nucli urbà, fet que n’escurça molt el trajecte.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 370 persones.