El grup d’ERC a Ripoll recela de les explicacions oficials que han rebut de la cua que es va formar a la variant de la C-17 i que es va incrementar encara més amb la impossibilitat d’accedir al municipi des de l’entrada nord de la carretera de Ribes. Fins i tot els mateixos veïns de Ripoll es van veure obligats a fer més de mitja hora de cua per recórrer el quilòmetre que té la variant, perquè un control policial els impedia el pas. En el ple de setembre el regidor d’ERC Lluís Orriols va preguntar sobre aquest fet, i la resposta de la regidora de Seguretat, Dolors Vilalta, va ser que es tractava d’un “tema puntual per una incidència concreta”, sense especificar el motiu del control. Aquesta mateixa setmana l’Ajuntament de Ripoll ha fet pública la petició de reunió amb el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, per buscar solucions a aquesta situació per millorar el benestar dels ripollesos, atribuint les cues del cap de setmana de la Mercè al fet que “des de Trànsit no es permetia passar pel centre de la vila”. En canvi després de reunir-se amb el mateix Lamiel, els republicans no s’expliquen com es fa aquesta afirmació si en realitat eren agents de la Policia Local qui feien el control. Segons ha pogut saber El 9 Nou, el control es va instal·lar per evitar que els conductors que trobaven la cua es desviessin per dins del poble per escurçar temps, però col·lapsant alhora el nucli urbà. Els dubtes respecte a la versió oficial també la formulen després de conèixer que va ser el mateix alcalde de Ripoll, Jordi Munell, qui va demanar que es retirés l’operatiu de sortida de la C-17 que consistia a crear dos carrils de baixada a través de cons, i que ha estat àmpliament criticat pels ripollesos per haver estat un enrenou més que no pas una solució. La incògnita, afirma la regidora republicana Chantal Pérez, és “perquè ens han dit durant els últims anys que la decisió venia de fora quan en realitat ha estat l’alcalde qui ha aconseguit que deixés d’implantar-se”. L’ideal, segons ERC, seria que es donés pas alternatiu a la rotonda de Cal Déu, sigui per part de Mossos o de la Policia Local, per tal d’evitar el col·lapse que puntualment s’hi arriba a formar.
El pont del Pilar servirà per calibrar de nou aquest cap de setmana i dimarts l’evolució de les cues a la C-17, un dels punts negres pel que fa a retencions del trànsit dominical. Durant els últims anys el Servei Català de Trànsit ha situat cons per esmorteir l’efecte embut que es produeix a la rotonda de Cal Déu, on conflueixen els vehicles que provenen tant de la Cerdanya i la Vall de Ribes com de la Vall de Camprodon, de Vallfogona, a més de trànsit interior de Ripoll. Mentrestant, dilluns ja s’hauran trobat Ramon Lamiel i Jordi Munell per tal de plantejar solucions a aquesta problemàtica. Fins ara, tot i que havia demanat trobar-se presencialment amb els alcaldes de la comarca i amb el mateix Munell, el director del Servei Català de Trànsit no ho havia aconseguit. En aquest aspecte ERC també ha mostrat la seva sorpresa.