L’aparcament del Camí de la Creu del costat de Comforsa i del pipicà que delimita amb la via del tren i la carretera de Gombrèn, amb capacitat per a més de cinquanta places, s’ha catalogat per part de l’Ajuntament de Campdevànol com una zona d’aparcament de caràcter limitat.
L’objectiu principal és que si el consistori, en algun moment, vol fer pagar per aparcar-hi, ho pugui fer. L’alcalde, Oriol Lázaro (Sumem- Junts), apuntava que, en un futur, no veurien malament posar-hi una zona blava “pensada més per al cap de setmana i per a la gent que va cap al Torrent de la Cabana”.
De fet, afegia que quan s’ompli l’aparcament de la Font del Querol, estaria bé tenir personal en aquest altre espai que avisés els visitants “perquè ja no hi pugessin”.
El consistori també està parlant amb les empreses del polígon de Niubó per valorar posar-hi zona blava. Jordi Coch (Gent de Poble) veia amb bons ulls la iniciativa, perquè considerava que plantejar zones de cobrament “per dissuadir d’agafar el cotxe i apostar per la bicicleta” i avançar “cap a un model de vianants” era una “bona planificació”.
ERC es va abstenir, perquè de les quatre modificacions d’ordenances, aquesta era l’única que no compartien. Toni Riera va demanar un estudi de mobilitat per veure quines eren les zones més “tenses pel que fa a l’ocupació de la via pública”, a més d’assegurar que el dimarts era un dia “conflictiu” per trobar aparcament, ja que hi ha mercat al mig del poble.
L’alcalde va recordar que aquest dia obren els patis de les dues escoles per “oferir més aparcament que mai”. L’Ajuntament també té la intenció de fer una petita prova pilot al centre de la vila que s’estendrà a més punts si obté bons resultats.
Per ara, es limitarà a tres aparcaments situats abans d’arribar a la zona de càrrega i descàrrega del supermercat Spar.
Només s’hi podrà aparcar durant mitja hora, demostrant-ho amb un rellotge o apuntant en un paper l’hora d’arribada. “Volem que hi hagi rotació més de vehicles que vinguin a comprar i marxin”, deia Lázaro, ja que ara hi ha molts cotxes que “hi són tot el dia”.