Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

CBG de Ripoll ampliarà amb una nova nau i ha renovat la delegació a Màlaga

L’empresa ha obert aquest dissabte les instal·lacions en una jornada lúdica per als 80 treballadors que té i les seves famílies

CBG ampliarà la seva nau de Ripoll, on té la seu. L’empresa ripollesa d’importació i distribució de productes italians actua a tota la península i per aquest motiu preveu utilitzar el terreny annex a la nau actual, de 5.000 metres quadrats, per fer una nau, de 500 metres, amb cambra de congelació i una zona especialment condicionada per a la correcta conservació dels vins. Aquest estiu ha canviat la seu de la seva delegació a Màlaga.

Fa sis anys a CBG van fer una ampliació a la part posterior de la nau del polígon Mas d’en Bosch de Ripoll amb una nova cambra de congelació, però ja ha quedat petita. A més, al mes de juliol, CBG va inaugurar la nova seu de la delegació de Màlaga d’àmplies dimensions, la cinquena comptant les de Madrid, València, Canàries i Balears. A la resta del territori hi arriben mitjançant una extensa xarxa de 30 distribuïdors repartits per totes les províncies espanyoles. Cada una de les delegacions són una rèplica de la seu de Ripoll amb dimensions més petites.

Pere Antón, administrador de CBG, explica que aquestes inversions les duen a terme en “territoris que entenem que pel nostre producte hi ha un mercat important”. A Espanya aquest mercat es concentra geogràficament, principalment, en tota la costa mediterrània, “des de Portbou fins a Cadis”, a les Illes i a Madrid, “perquè és la capital”.

El client majoritari de CBG és el sector de l’hostaleria, que representa un 75% de la seva facturació. A més a més, també proveeixen a cadenes de food service, a grans cadenes alimentàries que han crescut molt en els últims anys, a la gran distribució organitzada i a botigues petites especialitzades en productes gastronòmics. Després dels anys de crisi, CBG no ha parat de créixer, i fa tres anys que ho fa per sobre dels dos dígits, és a dir, un 11% o 12%. L’any 2017 va facturar 22,1 milions d’euros.
CBG aposta també per la formació. Actualment té una plantilla de 80 treballadors. A la seu i a les delegacions tenen una cuina i dos perfils tècnics especialitzats, el de xef i el sommelier de vins, i imparteixen cursos. També disposen del servei de confeccionar receptes, elaborar cartes i monogràfics per als clients. Aquest dissabte va obrir les portes de l’empresa a treballadors i familiars en una jornada lúdica que va comptar amb una visita i un dinar. Hi van participar prop de 200 persones.

Quan van començar, CBG era l’única gran importadora de tota la península i es considera que va ser la primera que va propiciar l’expansió de la cultura gastronòmica a Espanya. Importen des de totes les zones d’Itàlia productes com pasta, arrossos, farines, embotits, formatges, condiments, salses i verdures. També vins de denominació d’origen, cerveses, aigües i licors. Josep Maria Farrés, que també és administrador de CBG, explica que tenen “tres cuines pròpies” i que l’empresa no vol ser només el proveïdor de producte, sinó oferir un valor afegit que es transforma “en acompanyar el client en tot el que necessiti”.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't