QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Conferència a Vic sobre els paranys de la història d’Espanya contra Catalunya

L’acte, organitzat per Reagrupament Osona, serà divendres al vespre a la Casa Galadies.


El 9 Nou
18/04/2012

Nota de premsa de Reagrupament

A càrrec de Miquel Manubens, autor del llibre “Històries de distracció massiva”

Conferència: “Justificació històrica, militar i legal de la devolució de les Constitucions Catalanes”

“Només descobrint els paranys de la història d’Espanya contra Catalunya retrobarem el camí més fàcil a la Independència”. Amb aquesta afirmació tant contundent Miquel Manubens explicarà el proper divendres a Vic, la necessitat de contrastar cert revisionisme històric per tal de recuperar i posar al dia la nostra pròpia història. I és que segons l’autor, tant des de Madrid com per part de determinats autors catalans no sempre s’ha fet servir tota la base documental exigible i desitjable per explicar la nostra (i la seva) història.

Aquesta idea és la que es reflecteix al seu llibre Històries de distracció massiva, on Manubens explica com van succeir realment un seguit de fets cabdals i importants que ens han acabat conduint a la situació actual. Per l’autor, conèixer la nostra verdadera història és “un primer pas per treure’ns de sobre la síndrome de perdedors que arrosseguem i un pas necessari per a construir un relat sòlid i una estratègia de futur vàlida”.

La conferència de Miquel Manubens porta per títol “Justificació històrica, militar i legal de la devolució de les Constitucions Catalanes” i l’autor explicarà que reclamar la devolució de les Constitucions Catalanes pot ser la via més entenedora, més legal i més fàcil d’aconseguir la independència amb els màxims suports possibles.

L’acte forma part del cicle de conferències organitzat per Reagrupament Osona i serà aquest divendres, 20 d’abril, a les 20h.30 a la Casa Galadies (Seu de la Unió Excursionista de Vic), al número 22 del carrer de la Riera.

Miquel Manubens

El nom de Miquel Manubens és sinònim de llibres i d’història. Relacionat amb el món editorial des de jove (amb 25 anys era l’encarregat general dels tallers d’impremta de Seix-Barral), ha fet tots els papers de l’auca en aquest món, des de la producció d’obres de gran difusió fins al disseny i edició.

L’any 1988 esdevé empresari i a partir del 2006 unifica les seves dues passions: l’edició i la història, editant des de llavors obres de temàtica històrica catalana en diferents formats.

La seva ingent tasca historiogràfica i l’activitat professional, principalment dirigida cap a la recerca, l’estudi i la promoció de la història del nostre país l’han fet valedor de la confiança i el reconeixement de la seva tasca per part de destacats investigadors.
Així el febrer de 2010 esdevé, per nominació, President del Centre d’Estudis Colombins-Òmnium Cultural, entitat dedicada a l’estudi i la promoció de la recerca històrica sobre la història de Catalunya, la nàutica, la marina catalana, i especialment de Cristòfol Colom, descobridor del Nou Món, i el món català de la seva època.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 688 persones.