QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Consorci Hospitalari de Vic i la Santa Creu obren la porta a compartir gerent i direcció

L’objectiu és millorar l’atenció dels pacients i el desenvolupament dels equips professionals

Els pacients que requereixen serveis de l’Hospital de Vic, el Sant Jaume de Manlleu o el de la Santa Creu ni tan sols ho perceben, perquè es poden visitar al traumatòleg en un centre i fer rehabilitació en un altre, o que els atenguin especialistes compartits, però al darrere dels hospitals osonencs hi ha dues institucions diferents: el Consorci Hospitalari de Vic (CHV) i la Fundació Hospital de la Santa Creu (FHSC). El primer gestiona l’Hospital Universitari, la Clínica de Vic, Osona Salut Mental, l’Hospital Sant Jaume de Manlleu i, en aquest mateix municipi, la Residència Aura i el Centre de Dia Josep Roqué i Castell. La FHSC, per la seva banda, està al capdavant de l’Hospital Universitari de la Santa Creu, El Nadal, la Fundació Gallifa de Sant Hipòlit i el centre de dia i serveis per a la gent gran de Folgueroles.

Ara, per continuar incrementant la coordinació, totes dues institucions han obert la porta a nous escenaris de treball. Quins, com i quan s’està acabant d’estudiar, però hi ha sobre la taula l’opció de passar a compartir gerència. Això es concretaria en un únic comitè de direcció liderant tots els centres i l’activitat del CHV i la FHSC a la comarca d’Osona. EL 9 NOU ha demanat més detalls sobre els efectes de l’aliança, que es va explicar als treballadors a finals de la setmana passada, però fonts del Consorci asseguren que és d’hora per precisar i es remeten a una nota de premsa destacant que la gestió integrada faria possible “una estratègia i planificació conjuntes amb l’objectiu de millorar l’atenció sanitària i social a la població, potenciar el desenvolupament dels equips professionals i, alhora, generar sinergies per garantir la sostenibilitat dels centres i dispositius”. També aclareixen que l’acord no afectaria el model de governança d’ambdues institucions, ja que s’apostaria per mantenir les seves personalitats jurídiques i els respectius òrgans de govern.

Al capdavant d’aquestes institucions ara hi ha Sara Manjón i Jordi Roca

El gerent director de la Fundació Hospital de la Santa Creu és actualment Jordi Roca, que té 62 anys i va assumir el càrrec el 2004. Metge especialista en oncologia, també s’ha format en cures pal·liatives i gestió de serveis sanitaris i socials, la faceta professional que més l’ocupa ara mateix. Al Consorci Hospitalari de Vic, Sara Manjón va rellevar pel setembre l’exgerent Pere Soley, amb qui abans ja havia compartit equip directiu tant a l’Institut Català de la Salut (ICS) com al CHV. Manjón és llicenciada en Dret i posteriorment va estudiar Direcció i Administració d’Empreses. Té 47 anys i s’ha dedicat gairebé sempre al sector sanitari. Justament va tornar a Osona després de dirigir durant dos anys l’Àrea d’Organitzacions i Professionals del Servei Català de la Salut.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 188 persones.