La qualitat del menjar que s’hi serveix és un dels principals motius de queixa als centres gestionats pel Consorci Hospitalari de Vic (CHV). Els diferents canvis que es van introduir als menús van aconseguir millorar la valoració que en fan els pacients, usuaris i professionals que els consumeixen, i en els últims dos anys les queixes i els suggeriments relacionats amb el menjar s’han vist reduïts a la meitat. El menjar fins ara arribava preparat en fred i s’escalfava als centres abans de la seva distribució, malgrat que aquests disposen de cuina pròpia, que s’utilitzava anteriorment.
Ara s’ha decidit recuperar aquest servei i que els menjars es preparin al mateix lloc on es consumeixen en paral·lel al canvi de concessionari del servei. Si els últims anys se n’havia fet càrrec el grup Serhs, des de fa mig any és Boris 45 Restauració per a Col·lectivitats qui gestiona al servei de cuina i restauració del CHV. El contracte, que puja a dos milions d’euros per un any, abasta la preparació del menjar per als pacients ingressats a l’Hospital Universitari de Vic i l’Hospital Sant Jaume de Manlleu així com la gestió dels restaurants-cafeteria i els menjadors de personal dels dos centres, els àpats per als usuaris de la Residència Aura i el Centre de Dia Josep Roqué de Manlleu i de les màquines automàtiques de menjar i beguda de tots aquests equipaments i també de la Clínica de Vic i d’Osona Salut Mental.
En aquests mesos, i malgrat la pandèmia, s’ha aconseguit recuperar el funcionament de les cuines dels centres i millorar la qualitat del menjar utilitzant productes de proximitat, segons una nota de premsa del CHV. Aquesta és una de les prioritats del nou concessionari, una empresa amb seu a Barcelona i especialitzada en el sector sanitari, social i residencial.
{{ comment.text }}