Un estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) recomana la construcció d’una variant a la N-260 per evitar que els camions passin pel centre de Ripoll, ja que es calcula que cada dia hi circulen un total de 500 vehicles pesants. Aquesta recomanació del RACC forma part d’una diagnosi feta en els darrers quatre anys de 17 travesseres urbanes de tot Catalunya. De fet, la cruïlla corresponent al carrer Progrés amb el passeig Honorat Vilamanyà (situat al costat de la C-26 per anar cap a Sant Joan de les Abadesses) és la segona més ben valorada de totes les que s’han estudiat. Un fet que l’Ajuntament de Ripoll valora “molt positivament’’, ja que com comenta la regidora de Seguretat Ciutadana, M. Dolors Vilalta, l’objectiu primordial del consistori en aquesta matèria és que “la seguretat pel que fa a la circulació sigui la més òptima’’. Tot i així, l’elevat volum de camions que creuen la via urbana li fa baixar la nota, ja que aquest tipus de vehicles fan malbé el ferm més de pressa, contaminen més i representen una amenaça per la seguretat dels vianants i els ciclistes. És per aquest motiu que el tècnic de mobilitat de la Fundació RACC Marc Fígols assegurava que seria convenient que Ripoll tingués una variant.
Segons el POUM, hi hauria projectades fins a tres possibles alternatives: la variant est, que passaria pel mig de la muntanya de Sant Bartomeu; la variant nord, que s’ubicaria a la muntanya de Sant Roc, i la nova variant oest, que consistiria a mitjà termini a perllongar fins a Ripoll, amb les mateixes característiques, els quatre carrils de la C-17 que arriben fins al nord de Vic. Això voldria dir que es donaria continuïtat a aquesta carretera fins a la N-152 per reforçar l’eix Barcelona-Puigcerdà, en què també s’hauria de construir el desitjat túnel de Toses. La variant oest es faria passar per sota la muntanya del Catllar a través d’un túnel, des dels plans de Caselles fins al Pla d’Ordina. A més, s’hi inclouria una possible connexió a Engordans que reduís la llargada total d’un únic túnel que alhora milloraria l’accessibilitat a la vila. De moment, aquesta opció no es considera perquè la intensitat del trànsit no és tan elevada ni hi ha possibilitats d’invertir-hi diners.