QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els Mossos d’Osona atenen un cas de violència masclista cada dia

Els ajuntaments reclamen més agents en una sessió monogràfica del Consell d’Alcaldes i Alcaldesses dedicada a la seguretat

Els gairebé 6.400 delictes registrats pels Mossos d’Esquadra a Osona i el Lluçanès l’any 2023 suposen una tercera part dels de tota la regió policial central, i un 1,2% dels de Catalunya. Vic acumula el 46% del total de delictes a Osona. En els últims anys, els fets delictius han anat a l’alça, una tendència que segueix la de la resta del país. I també han pujat en proporcions similars la resolució de casos i les detencions. De detencions, els Mossos a Osona en fan 76 de mitjana cada mes. Són algunes de les dades
que l’inspector Josep Pericas, cap de la policia catalana a la comarca, detallava davant dels alcaldes i alcaldesses d’Osona aquest dimecres.

La sessió monogràfica amb representants dels Mossos i dels Agents Rurals i desl serveis territorials d’Interior responia a una petició feta pel mateix consell per tractar sobre la seguretat. Els delictes més habituals són els furts, més de 1.700 l’últim any, que representen el 37% del total. Als Mossos, els preocupen especialment els robatoris amb violència i intimidació, que han anat a l’alça. El 2023 se’n van produir 181.

Pericas també remarcava que pràcticament la meitat dels delictes de lesions a la comaca són de violència de gènere. A la comissaria de Vic de violència de gènere n’hi arriba, de mitjana, un cas cada dia.

Diversos alcaldes van intervenir a la trobada, posant sobre la taula les principals inquietuds dels ajuntaments en relació a la seguretat. La reclamació general, que hi hagi més efectius dels Mossos a la comarca, la verbalitzava l’alcalde de Manlleu que va reclamar, un cop més, una comissaria de la policia catalana a la seva ciutat.

En relació a les ocupacions, Pericas va insistir que l’actuació depèn de les circumstàncies de cada cas, i va desmentir que la policia pugui entrar sense resolució judicial als immobles ocupats en les primeres 48 hores per desallotjar les persones que hi han entrat.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 329 persones.