L’osonenc Eudald Domènech ha presentat juntament amb el seu soci, Francisco Sáez, la plataforma Tivify a través de l’empresa TVUP Media Telecom. Es tracta d’una plataforma televisiva independent que agrega i ordena més de 80 canals aplicant funcionalitats avançades i personalitza els continguts per a cada usuari. Els dos emprenedors han desenvolupat una tecnologia pròpia basada en el big data i la intel·ligència artificial que és capaç d’analitzar i filtrar aquesta sobreoferta de canals que hi ha i fer un catàleg personalitzat per a cada usuari en funció del que li agrada.
Això simplifica la decisió de veure una o altra cosa. Els usuaris poden accedir a qualsevol contingut des de diferents dispositius: televisors i reproductors multimèdia, Android TV, mòbils, tauletes i ordinadors. També permet l’ús de múltiples pantalles, reiniciar els programes en directe, recuperar continguts ja emesos, gravacions del núvol i la possibilitat de controlar la reproducció del directe i el diferit. L’empresa surt al mercat amb dos plans, el bàsic i el premium. El primer inclou canals TDT, autonòmics i locals (entre els quals ja hi ha EL 9 TV), internacionals i de nínxol i es pot fer servir a cinc dispositius amb un mateix compte a un preu de 4,99 euros al mes. El premium té un cost de 6,99 euros al mes, permet vincular fins a vuit dispositius i inclou més canals temàtics. La plataforma agrega les plataformes actuals com Netflix, HBO, Amazon Prime Video o Disney+ i Francisco Sáez assegura que “tenim el rigor tècnic per assegurar a aquestes plataformes que els seus continguts no seran piratejats i estan securitzats”.
La plataforma també dona servei a les operadores que ofereixen continguts: ho fa a través de Tivify PRO, una solució enfocada a les operadores de proximitat i OMV que els permet competir amb les grans operadores oferint també televisió i entreteniment. Tot això a un preu competitiu i sense la necessitat de realitzar inversions.
Domènech explica que Tivify ha estat creada per “reunir l’entreteniment de tots els usuaris de manera fàcil i assequible” i donar servei també als anomenats cord-cutters, “aquells consumidors que no volen pagar més i prefereixen contractar ample de banda i mòbil a una operadora assequible i de qualitat i fer-se ells el paquet d’entreteniment”. Tant ell com Sáez porten més de 20 anys d’experiència en el món televisiu i d’internet. TVUP Media Telecom té seus a Barcelona, Madrid i Santiago de Xile. L’any 2018 va facturar 2,1 milions d’euros.
{{ comment.text }}