El Servei Català de Trànsit (SCT) ha instal·lat un nou radar a la C-17 al Pinós. L’aparell, que de moment està embolicat amb lones i no funciona, controlarà la velocitat dels vehicles que circulin en sentit sud just després de la corba perillosa on des de l’any 2015 han mort quatre persones.
La instal·lació del radar la va anunciar el director del SCT, Juli Gendrau, el gener passat a Vic, però fins ara no s’havia concretat. L’objectiu és que el cinemòmetre serveixi per reduir la sinistralitat en un punt negre de la carretera que registra nombrosos accidents, especialment quan plou. “La corba enganya una mica, és oberta i amb velocitats elevades t’escup cap a fora”, admetia el mateix Gendrau fa només uns mesos. Que s’hi apliquessin mesures correctores –des de finals del 2019 el Departament de Territori i Sostenibilitat també hi ha millorat la senyalització, les balises i el paviment– era una reivindicació dels alcaldes de la zona, que van tornar a insistir a la Direcció General d’Infraestructures i Mobilitat la tardor passada, després que el 22 d’octubre es produïssin tres accidents amb ferits greus en aquest punt en tan sols vuit hores. Dos mesos més tard hi va morir una veïna d’Aiguafreda de 38 anys i abans, al juliol, una noia de l’Esquirol de 19. El març del 2016 també havien perdut la vida en aquest revolt de la C-17 dos joves de Vic de 21 i 28 anys. Els Mossos d’Esquadra, per la seva banda, llavors ja havien demanat que s’hi instal·lés un radar.
La corba on es produeixen els accidents està delimitada a 80 quilòmetres per hora. La majoria de sinistres que s’hi donen acaben resultant de gravetat perquè, en sortir de la via, hi ha un desnivell de gairebé tres metres. Amb la instal·lació del nou radar, en poc més d’un quilòmetre n’hi haurà dos en sentit sud, ja que en principi també es mantindrà el d’abans d’arribar a Sant Martí.