EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Instaquim disposa de dos nous productes amb etiqueta ecològica

És la marca de l’empresa Detervic, que fabrica productes de neteja per a indústries i col·lectivitats

L’empresa Detervic, que fabrica la marca de detergents industrials Instaquim, ha obtingut l’etiqueta Ecolabel, que és el certificat ecològic que atorga la Unió Europa dins de la categoria de detergents per a roba d’ús industrial i institucional. Es tracta de dos productes, un detergent líquid i un suavitzant –Eco Wash i Eco Soft–, dissenyats específicament per al rentat de roba en bugaderies d’autoservei, que se sumen als certificats d’etiqueta ecològica que ja tenen pels seus detergents per rentar vaixella a mà, un desengreixant per a cuines, un netejador multiusos i un neteja terres. Segons explica el gerent de l’empresa, Ferran Martínez, tots dos productes “asseguren una neteja eficaç i rendible de qualsevol teixit però també redueixen l’impacte ambiental d’aquests productes”.

L’any 1990 va néixer de la mà d’un grup de persones amb experiència en el camp de la neteja industrial una comercial distribuïdora amb el nom d’Instaquim. Dos anys més tard, va fer el pas a la fabricació de producte amb aquest mateix nom com a marca i va néixer Detervic com a nom de l’empresa. De caire familiar, l’impulsor, Josep Lluís Martínez, es va jubilar el gener del 2017 i va donar pas a la segona generació amb el seu fill Ferran. Des de l’inici les accions per a la millora mediambiental s’han succeït, des d’obtenir la certificació ISO 14001 fins a la reutilització d’aigües o un sistema de tractament de descalcificació i desmineralització d’aquestes ja l’any 2002. L’empresa disposa d’una planta automatitzada des del 2008 i amb laboratori propi en uns 4.500 metres quadrats i 14 treballadors. El 2016 va deixar de fabricar productes per a la comercialitzadora Itram, també de Vic, i “vàrem vendre la part accionarial que Detervic tenia d’aquesta empresa”.

L’empresa, que ha apostat per vendre directament al sector alimentari industrial, ha crescut de l’ordre del 23% i el 27% els anys 2019 i el 2020, tot i la pandèmia. “Ha caigut el sector hoteler, que representava el 40% de la nostra facturació”, diu Martínez, però l’exploració de nous sectors i les noves necessitats de productes desinfectants ho han compensat. “Per al 2021 preveiem un creixement d’entre el 15% i el 20% respecte al 2020”, conclou. L’exportació representa el 26% del total de les vendes, que van majoritàriament a països europeus com França, Portugal i Suïssa, entre d’altres.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

En aquesta enquesta han votat 224 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't