Fa just 10 anys que la ciutat de Vic té en marxa un servei de bústia ciutadana que permet la comunicació directa, a través d’un portal web, amb la regidoria de Serveis. És un servei pioner perquè dóna resposta pública a tots els suggeriments, i durant tot aquest temps s’ha arribat a superar les 9.000 comunicacions de ciutadans. Un volum ingent d’informació directa que serveix de punt de partida valuós per millorar la ciutat.
Fa tres mandats el regidor de Serveis de l’Ajuntament de Vic, Antoni Serrat, es decidia a posar en marxa una bústia ciutadana per recollir queixes i suggeriments relacionats amb la ciutat. 10 anys després, continua responent un a un tots els missatges que arriben i en aquest temps s’han superat els 9.000.
Segons explica el mateix regidor, no té constància que en altres ajuntaments hi hagi un servei semblant perquè la particularitat del de Vic és que dóna resposta pública a tots els missatges que arriben. Durant els 10 anys de funcionament hi ha hagut un canvi en la tendència general dels tipus de comunicacions. Ara rep sobretot suggeriments, mentre que quan es va iniciar dominaven les queixes de manteniment. Actualment el portal ofereix l’opció d’incorporar fotografies i en un futur es planteja que el servei pugui convertir-se en una aplicació mòbil.
{{ comment.text }}