La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha presentat les dades de matriculació del curs 2021-2022 en què destaca un increment global del 9% en les matrícules. Per primer cop supera la xifra dels 10.000 estudiants arribant als 10.821. Quant a les matrícules de nou accés, l’increment s’enfila fins a un 16% (3.739 estudiants més). Tot i això, s’ha de tenir en compte que aquest és el primer curs en què la UVic-UCC incorpora l’Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona Elisava. Pel que fals graus, l’increment de nou accés és d’un 21% i es cobreixen el 84% de les places ofertades (8 punts més que el curs anterior). Entre les més sol·licitades hi ha fisioteràpia, infermeria, nutrició o biologia.
“Ja no som una universitat petita, sinó una de mitjana comparable a moltes altres que tenim al país”, ha afirmat aquet dimarts el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, que ha valorat molt positivament haver superat per primer cop els 10.000 estudiants. Es tracta d’un creixement que ha anat consolidant-se en el temps. Així, dels 8.174 alumnes del curs 2017-2018, s’ha passat als 10.821 alumnes aquest nou curs. I s’ha aconseguit, segons ha remarcat el rector, en plena pandèmia i malgrat les restriccions i el trasbals que va comportar el confinament i les restriccions. Un fet que, segons el rector, confirma el bon funcionament del nou model en línia i híbrid.
S’ha de tenir en compte que aquest és el primer curs en què la UVic-UCC incorpora l’Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona Elisava dins de la federació. D’aquesta manera, sense tenir en compte les matriculacions a l’Elisava, el creixement global de matrícula és d’un 6% i el de nou accés d’un 7%. Pel que fals graus, l’increment de nou accés és d’un 21% i es cobreixen el 84% de les places ofertades (8 punts més que el curs anterior). Els cicles formatius de grau superior es mantenen amb 145 estudiants de nou accés i gairebé 300 estudiants globalment.
Més interès per cursar medicina
L’interès dels estudis del camp de la salut continua en alça. En el cas de medicina, l’any passat hi va haver 700 demandes i aquest curs han passat a ser 1.103 sol·licitants. Pel que fa a les matrícules d’aquest curs, hi ha 157 estudiants de nou accés. Enguany, a més, es desplega el cinquè curs del sisè que té la carrera i la xifra global d’estudiants que cursen Medicina al centre és de 488 estudiants. La matrícula del primer curs ha crescut un 7% respecte el curs anterior.
Destaca també el creixement d’estudiants de nou accés d’un 90% dels estudis de Podologia, de la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa, si es compara amb el curs passat. D’altra banda, també han crescut carreres científiques. És el cas de la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT) que actualment té 128 estudiants, un 34% més que el curs passat), les Enginyeries amb un 42% més d’estudiants matriculats i en el cas de Biociències, l’increment ha estat d’un 27%.
Retorn al 100% de la presencialitat
Aquest curs 2021-2022 a la UVic-UCC també està marcat per un retorn del 100% de la presencialitat a la docència. Tot i aquest retorn a la normalitat d’abans de la pandèmia, la universitat ha implementat mesures de prevenció contra la covid-19 com ara l’ús de la mascareta. A més, també s’ha reforçat l’atenció psicològica i emocional dels estudiants amb una unitat específica. El model híbrid del curs passat va requerir una inversió tecnològica de 936.000 euros per adaptar els espais i el reforç de la docència en línia i, per això, enguany no s’han volgut abandonar els avantatges del model híbrid. D’aquesta manera, s’han afegit noves aules híbrides que se sumen a les que ja hi havia el curs passat.
Recuperació de la mobilitat internacional
Enguany també s’ha pogut recuperar la mobilitat internacional amb un total de 266 estudiants estrangers en el marc d’un programa de mobilitat o intercanvi internacional. Els països de procedència han estat molt diversos, entre els quals s’hi troba França, Alemanya, Argentina, Àustria, Bèlgica, Brasil, Israel o França.
Per últim, durant la presentació també s’ha fet èmfasi en el futur nou contracte programa que es negociarà amb la Generalitat. Entre les línies principals d’aquest nou conveni, la universitat s’ha marcat aconseguir reduir les taxes universitàries i més inversió en recerca, entre d’altres aspectes.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't