El col·lectiu feminista de La Xinxa de Manlleu ha emès un comunicat on rebutja l’ús dels cossos de les dones com a reclam publicitari per a botigues i restaurants durant el Gastromoda que es va fer a cinc restaurants de Manlleu a finals d’abril.
La iniciativa, organitzada des de Manlleu Associació de Botiguers barrejava moda amb gastronomia i durant els àpats es feien desfilades de roba interior.
Des de la Xinxa denuncien que “s’ha mercantilitzat amb joves menors d’edat fent-les passejar en calces, sostents i talons sota les mirades directes de comensals vestits i majors d’edat majoritàriament”. “Mirades que no van dirigides a la roba que duen les noies, que seria l’objectiu, sinó als seus cossos, que per això hi ha més pell que roba exposada”, afegeix el comunicat del col·lectiu feminista.
En el comunicat, la Xinxa explica que les noies eren “escollides conscientment: joves, primes i blanques, seguint els cànons de “bellesa” marcats socialment” i denuncia que aquests “cànons convertits en ideals inassolibles per a la majoria de dones”.
El comunicat acaba destacant el valor de les dones perquè “la pressió estètica que vivim les dones, especialment les més joves, invisibilitza la diversitat dels cossos, la bellesa que hi ha en cadascuna de nosaltres i, el més important, invisibilitza que el valor de les dones no es troba en els nostres cossos, sinó en el nostre cervell, en qui som”.
El grup es pregunta si dissabte, a la Nit Encantada de Manlleu, “les dones tornarem a ser objectes, si el nostre valor es tornarà a posar en el nostre cos”.
{{ comment.text }}