El CAP de Prats de Lluçanès es va inaugurar el passat mes de gener, després d’un procés complex. Estava projectat l’any 2006, però les obres no van començar fins a la primavera del 2012, i més tard van estar uns mesos aturades pels endarreriments dels pagaments de la Generalitat a l’empresa constructora, Rogasa. El centre va costar 1,4 milions d’euros, finançats íntegrament pel govern català. Segons diverses informacions periodístiques, aquesta actuació formaria part del cas del 3%.
La documentació amb la que treballen els investigadors, l’agenda del tresorer de Convergència Democràtica Andreu Viloca demostraria que, entre d’altres, es va reunir amb l’administrador de Rogasa el setembre de 2011, deu dies abans que sortís a concurs la construcció del CAP de Prats. Rogasa, que va aconseguir l’obra, va donar 50.000 euros a la fundació de Convergència.
Els investigadors també haurien constatat que, per ordres de la direcció, tècnics de l’empresa pública Infraestructures.cat es van reunir amb els responsables de Rogasa per assessorar-los en la preparació del projecte amb el que la constructora va guanyar el concurs per fer l’equipament de Prats. El propietari de Rogasa és un dels set empresaris detinguts dimecres passat. Dels dotze arrestats que hi va haver en total, Andreu Viloca és l’únic que continua empresonat.