L’any 2015, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor d’Osona va atendre 1.564 consultes, i va gestionar 385 mediacions. En el que portem de 2016, hi ha hagut 1.042 consultes i 227 mediacions, amb un percentatge alt de casos resolts. La utilització que es fa d’aquest servei que el Consell Comarcal ofereix dins de la xarxa d’oficines de l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat es considera positiva.
Divendres al matí, el Consell Comarcal d’Osona i l’Agència Catalana del Consum van signar el conveni anual per a la prestació del servei. La dotació econòmica és de 46.172 euros, puja lleugerament respecte a l’anterior. A l’oficina no només s’hi poden adreçar consumidors individuals, sinó que també està oberta a empreses de menys de 10 treballadors en problemàtiques relacionades amb el subministrament de serveis bàsics.
A més de rebre i tramitar denúncies, queixes i reclamacions i resoldre conflictes de consum, entre els àmbits d’actuació de l’oficina d’Osona també hi ha el de la informació. Per això, es donen a conèixer els drets i els deures dels consumidors, i s’organitzen activitats formatives.
{{ comment.text }}