Un any després de posar-la en marxa per centralitzar la informació i els tràmits municipals, l’Ajuntament de Manlleu ha fet balanç del funcionament de l’Oficina d’Atenció Ciutadana. Durant el 2017 ha intervingut en un total de 26.402 tràmits i la tendència demostra un creixement exponencial de les gestions que es fan en línia. Dilluns que ve, dia 26, l’oficina també presenta al Congrés Mundial de Mòbil de Barcelona la seva participació, juntament amb Esparreguera i Castellar del Vallès, en un sistema pilot per facilitar la identificació dels usuaris en la tramitació per via electrònica.
En paral·lel a l’activitat que es fa presencialment, l’ens també treballa intensament per facilitar l’accés als tràmits en línia. Les xifres demostren com cada vegada hi ha més ciutadans que opten per aquest sistema. Així quedava palès en la presentació de dades del primer any de la nova oficina: des del 2015 els tràmits resolts en línia s’han multiplicat per més de 15 i han passat de 154 a 2.392. I en aquest salt hi té especialment a veure un protagonista tecnològic molt concret.
Justament per continuar aprofundint en l’atenció digital l’ajuntament manlleuenc és un dels 3 de Catalunya que participa en un pla pilot per desplegar l’idCAT Mobile Connect, un sistema més àgil i segur d’autenticació a l’hora d’accedir al catàleg de gestions amb l’administració pública i que es presentarà a l’edició del Congrés Mundial de la Telefonia Mòbil que comença dilluns vinent a Barcelona. De cara als reptes de futur, l’OAC de Manlleu vol reduir el temps d’espera amb el servei de cita prèvia, seguir impulsant l’idCAT Mobile Connect, publicar les queixes i suggeriments a través de la web i assolir els compromisos de qualitat establerts a la seva pròpia carta de serveis.
{{ comment.text }}