QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Ajuntament de Prats es queda l’edifici de la biblioteca i l’antic Club de Jubilats

S’hi vol mantenir l’activitat que tenia


El 9 Nou
22/12/2015

L’espai on hi ha ubicada la biblioteca i l’antic Club de Jubilats ja és propietat de l’Ajuntament de Prats de Lluçanès. L’alcalde, Isaac Peraire (ERC), i la directora general de la Fundació Catalunya-La Pedrera, Marta Lacambra, van signar el contracte de compravenda. L’adquisició, valorada en 100.000 euros, s’ha finançat al cent per cent amb una ajuda de la Diputació de Barcelona.

La signatura del contracte, que va tenir lloc a la notaria de Prats de Lluçanès, va comptar amb la presència de l’exalcalde Lluís Vila (CiU). “Ell és qui va iniciar els tràmits”, explica Peraire, que comenta que l’acord no s’ha pogut fer efectiu fins que la propietat no ha fet la segregació de l’immoble. En aquest sentit, la part de l’edifici on hi ha l’entitat bancària no està inclosa en la compravenda.

Segons explica Peraire, ara l’Ajuntament farà un projecte per tal d’adequar-lo. La intenció és que el servei per a la gent gran torni a obrir portes i que la biblioteca mantingui l’activitat. En el ple de dimecres, es va aprovar per unanimitat una moció presentada per CiU que demana que s’actuï a l’edifici. El pressupost del 2016 inclou una partida de 5.000 euros per arranjar l’edifici, una xifra que fins que no es faci l’informe no se sabrà si serà suficient o si s’hauran de buscar “recursos d’altres administracions”.

La intenció és que la biblioteca entri a la xarxa d’equipaments de la Diputació. L’alcalde comenta que no descarten que es traslladi si els requeriments per entrar a la xarxa de la Diputació així ho aconsellen. Pel que fa a l’espai social per a la gent gran, diu que treballaran conjuntament amb els seus usuaris per definir com ha de ser.

LA PREGUNTA

Creu que s’ha d’endarrerir el tancament de les centrals nuclears?

En aquesta enquesta han votat 246 persones.