QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Les Llosses tindrà una sala polivalent gairebé una dècada després de començar-se a construir

L’equipament ha costat 661.000 euros, tindrà dues plantes de 930m2 i un petit camp de futbol

El 9 Nou
13/11/2015

L’Ajuntament de les Llosses va decidir a finals de l’any 2007 construir una sala polivalent al municipi, i després de pràcticament vuit anys d’espera l’equipament serà una realitat. El nou edifici està ubicat al costat del solar de l’entrada al nucli urbà de Santa Maria de Matamala, i, segons l’alcalde, David Serrat (ERC), s’espera que es pugui estrenar a finals d’aquest any o principis del 2016. “Vam heretar aquesta idea de l’anterior equip de govern de CiU i nosaltres l’hem executat’’, explicava Serrat. L’alcalde també va ressaltar la unanimitat per tirar endavant el projecte.

Serrat va explicar que era necessari pel poble tenir una sala d’aquestes característiques que pogués acollir els diversos actes de la població en cas de pluja com la festa major, la Festa del Pi o activitats esportives. L’alcalde també va justificar aquest endarreriment considerable en les obres per l’esclat de la crisi econòmica mundial just quan es va començar a construir l’edifici. En aquell moment, una de les empreses adjudicatàries va fer fallida (Construccions Joan Sau, SL, de Sant Pau de Segúries) i, en conseqüència, les obres van patir una demora irreversible pel tema de la “paperassa’’.

La nova sala polivalent de les Llosses constarà de dues plantes, que ocupen un espai de 930 metres quadrats. La planta baixa, de 650 metres quadrats, es destinarà a acollir les activitats de més magnitud i també estarà dotada d’un petit magatzem i uns lavabos. Pel que fa a la primera planta, constarà d’una sala més petita de 140 metres quadrats i també un petit camp de futbol de gespa de les mateixes dimensions (encara sense porteries). A més, l’espai estarà recobert d’una teulada de terra volcànica i perquè l’edifici quedi integrat al territori es pintaran les parets exteriors de formigó d’un color verdós.

El cost total d’aquesta sala polivalent s’eleva fins als 661.000 euros, dels quals 518.000 provenen de subvencions i la resta els ha posat el consistori. La primera fase de la construcció es va executar amb un pressupost de 444.000 euros. En aquests moments s’està executant la segona fase del projecte. En principi gràcies a una subvenció es preveia un pressupost de 300.000 euros, però amb el pas del temps “les idees han anat canviant i es va decidir deixar la sala oberta i reduir els costos de manteniment’’; per tant, només s’han gastat 217.000 euros.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 571 persones.