L’estació de tren de Renfe de Ribes quedarà, a partir de l’1 de gener, sense personal de venda de bitllets. “Ens treuen la persona que hi havia a l’estació de Renfe”, diu l’alcaldessa, Mònica Santjaume (JxCat). A partir de l’any nou totes les persones que hagin d’agafar el tren ho hauran de fer a través d’una màquina, “només amb una màquina”. Des del consistori, assegura Santjaume, “denunciem que és una pèrdua de servei” en el que consideren que és “una línia concorreguda” cap a la part transpirinenca i que “és tota la Vall que empitjora”. L’estació de tren de l’R3 es troba just al costat de la de Ribes Enllaç del Cremallera, que puja fins a Núria. L’alcaldessa apunta que es tracta d’un punt on hi ha molta afluència de passatgers que pugen i baixen de Núria, tot l’any, tant a l’estiu com a l’hivern. Segons Santjaume, la notícia la van rebre dimecres “per correu electrònic, no han fet ni una trucada”, i lamenta que “cada vegada estem més mancats i el que necessitem és que Rodalies aposti per la línia”.
Des de Renfe afirmen que Adif, que és qui fins ara s’encarregava de la venda de bitllets, “han pres la decisió de forma unilateral” i han buscat una forma “per pal·liar aquesta decisió” que és posar la màquina, i afegeixen que “la gent que sigui més gran o que tingui problemes per comprar el bitllet a la màquina ho podrà fer a l’interior del tren” amb els revisors. Per contra, des d’Adif asseguren que “no és una decisió unilateral” i recorden que el 2017 es va arribar a un acord entre Renfe i Adif a través del qual era Renfe que passava a encarregar-se de la venda de bitllets. Malgrat l’acord, a l’estació de Ribes, diuen des d’Adif, ells van continuar destinant personal que tenia altres tasques com “vetllar per la seguretat i el trànsit ferroviari” a vendre bitllets i que ara no poden assumir aquestes tasques.
Des del col·lectiu Perquè no ens fotin el tren, Montse Ayats insisteix que “anar deixant les estacions és una pèrdua més del mal servei” de la línia, perquè “una estació amb personal i un bar és la millor manera perquè estigui activa” i no es deteriori. Ayats lamenta les dificultats que hi ha “quan vas a picar la porta perquè es passen les culpes uns als altres” i que “sembla que hi siguin perquè la gent no utilitzi el tren”. Pel que fa a l’automatització, diu Ayats, “no es fa bé” perquè “no tothom sap fer funcionar la màquina”.
{{ comment.text }}