QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Malestar entre els carters de Vic per la manca de personal

Asseguren que no poden donar un bon servei

El 9 Nou
16/02/2020

Els carters i carteres de Vic han dit prou, i dimarts al matí van decidir fer visible el seu malestar amb una asseguda de protesta a les escales d’entrada de l’edifici de Correus, on van mostrar un cartell que resumia la seva reivindicació: “Un carter, un barri. Sempre!”. I és que fent la seva feina pels carrers de Vic, als carters els toca entomar de manera directa i a diari el descontentament de molts particulars i empreses perquè la correspondència arriba tard, incloses cartes certificades i multes.

El que no saben moltes de les persones que carreguen contra els carters és que l’actual situació laboral dels repartidors de l’oficina de Vic tampoc és gens agradable: “La plantilla no està mai al complet. No s’han cobert jubilacions consolidant noves places, i si hi afegim que durant l’any hi ha baixes temporals per motius de salut o companys que fan vacances ens trobem que de mitjana som cinc o sis persones menys de les que hauríem de ser. Volem deixar clar que el retard no és culpa del carter, sinó que ens falten efectius per poder oferir un millor servei”, explicava el col·lectiu concentrat dimarts.

Una de les conseqüències de la manca de personal és que cada carter ha de cobrir una zona de repartiment molt més gran del que li tocaria: “Suposa treballar amb molta més pressió i destinar moltes més hores a fer el repartiment amb el desgast físic que provoca en una plantilla que de mitjana supera els cinquanta anys”. El personal de repartiment de Vic també lamenta que no es pugui consolidar la figura del carter de barri: “Si un carter sempre va a la mateixa zona es millora l’eficiència del repartiment”.

D’altra banda, els carters apunten en una variable que cada cop suposa més volum de feina a Correus com és el repartiment de paquets procedents de la compra per internet: “Sabem que és el futur de l’empresa i ara mateix és una prioritat a l’hora de fer entregues, però el bon servei de correspondència és un dret dels ciutadans. No pot ser que per donar sortida a paquets hi hagi cartes que triguin més a sortir i a arribar al seu destinatari. Cal fer bé els dos vessants, i per aconseguir-ho ens cal més personal”.

Consultat per EL 9 NOU, un portaveu de Correus afirma que la plantilla estructural “està coberta en la seva totalitat”. A més, s’ha reforçat un lloc més per repartir paqueteria durant tot el 2019, explica. Pel que fa a la cobertura de baixes, des de Correus asseguren que “es valora cada cas segons les càrregues de treball i les possibilitats pressupostàries”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.