El ple va durar més de dues hores, però les negociacions havien començat a primera hora del matí. L’equip de govern d’ERC i ICV, havia arribat a un acord amb CiU, on aquests donaven suport al pressupost a canvi d’alguns canvis en la proposta inicial. La condició de CiU que va trencar l’acord va ser que exigia que el firmessin tots els grups municipals, entre ells també PxC. Aquest requisit va fer impossible l’acord.
El pressupost que s’ha aprovat, curiosament, inclou les propostes de CiU i també les del PSC. Els socialistes primer van anunciar que s’abstenien, però després d’un recés de 5 minuts que va donar Pere Prat perquè els grups es replantegessin el sentit del vot, van acabar votant-hi a favor. Entre les propostes aprovades hi ha la de congelar l’IBI i la creació d’una ponència tècnica per analitzar grans temes del municipi. Pel portaveu del PSC, Josep Colomer, aquest suport al pressupost no implica cap oferta d’entrar a l’equip de govern.
El pressupost aprovat puja poc més de 16 milions d’euros i suposa una rebaixa de gairebé un milió respecte l’anterior.
Nota de premsa de l’Ajuntament de Manlleu
Manlleu aprova els pressupostos del 2012
Els pressupostos s’han aprovat amb el vot a favor de l’equip de govern, ERC i ICV, i el del PSC, amb el vot en contra de CiU i amb l’abstenció de PxC
Punts del ple
1. Establiment de la forma de gestió dels mitjans de comunicació municipals (punt exclòs de l’ordre del dia)
2. Pressupost general 2012.
3. Aprovació de la plantilla per al 2012.
4. Modificació de la RLLT.
2. S’aprova el pressupost general 2012 amb els vots a favor d’ERC, ICV i PSC, el vot en contra de CIU i l’abstenció de PxC. L’equip de govern defineix els pressupostos 2012 com a austers, transparents i de transició. L’alcalde, Pere Prat, va presentar els objectius que persegueixen aquests pressupostos:
1. Atenció a les persones.
2. Atenció al dia a dia. Més eficiència, més eficàcia.
3. Pla d’inversions del mandat.
4. Millora dels serveis municipals. Nova cultura institucional.
5. Lideratge institucional de Manlleu.
6. Millora de la seguretat pública.
I els criteris seguits per a l’elaboració dels pressupostos:
• No sol·licitar més préstecs.
• Control estricte de la despesa.
• No despesa nova, si no té el seu finançament adequat i permanent.
• Congelació de les partides de despeses.
• Congelació de la plantilla de personal
• Revisió anual dels contractes de qualsevol tipus.
• Analitzar molt bé les subvencions d’ingressos d’altres administracions, per saber si val la pena demanar-les o no.
• Reduir i revisar els contractes de lloguer.
• Protocol d’utilització dels equipaments públics i privats.
• Analitzar i fer seguiment de les concessions administratives.
El pressupost d’aquest any 2012 se situa als 16.257.078,03 euros, un 5,66% inferior al de 2011 que era de 17.232.894,85 euros.
3. S’aprova la plantilla per al 2012 amb els vots a favor d’ERC, ICV, PSC i CIU i l’abstenció de PxC.
4. S’aprova la modificació de la Relació de llocs de treball (RLLT) amb els vots a favor d’ERC, ICV, PSC i CIU i l’abstenció de PxC.