EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Millores que tenen efectes en les carreteres

El trànsit de La Miranda, entre Manlleu i Torelló, creix però les reformes en redueixen la perillositat segons l’informe EuroRAP


25/12/2019
Vic

La carretera que uneix Manlleu i Torelló, coneguda popularment com la de la Miranda, es manté com la via d’Osona i el Ripollès amb un risc d’accidentalitat més elevat, si bé és cert que des del darrer any ha caigut del setè lloc de l’informe EuroRAP al dissetè. En aquest punt hi van perdre la vida tres joves l’estiu del 2017, i els accidents hi eren força habituals. Davant d’aquest escenari, la Diputació hi va realitzar millores en la senyalització, i en el darrer any es va ampliar la calçada i es va actuar en el traçat dels dos revolts més perillosos. Tenint en compte que l’informe EuroRAP compara el nombre d’accidents greus i mortals que hi ha
en un tram de carretera en els últims tres anys, amb el volum de vehicles que hi circulen, el més probable és que en properes edicions de l’estudi el risc d’accidentalitat de la carretera de la Miranda disminueixi. Tot i això, des del RACC, entitat que encapçala la realització de l’informe a Catalunya,
apunten a dues variables més que són clau i que cal afegir a la seguretat d’una via perquè el risc d’accident sigui mínim: els conductors segurs –amb actituds i comportaments cívics al volant–, i els vehicles segurs, amb la tecnologia com a element més important. Pel que fa al Ripollès, el tram entre Ripoll i Ribes de Freser de la N-260 apareix entre les carreteres amb un risc més alt d’accidentalitat. Aquest apartat el tanca la B-520, que va de Vic a Viladrau passant per Taradell, tot i que el gran volum de vehicles i
també de sinistres es produeix en el tram entre la capital d’Osona i Santa Eugènia de Berga. De les 13 carreteres d’Osona i el Ripollès que apareixen en l’EuroRAP, nou reben la consideració d’un risc d’accidentalitat baix.
D’entre totes aquestes, sis estan totalment desdoblades. I és que l’estudi apunta que el perill de patir un accident greu o mortal en una carretera
convencional és quatre vegades més elevat que en una via desdoblada. Si centrem l’atenció en la C-17 entre la Garriga i Ripoll, el volum de vehicles que hi transiten comparat amb la sinistralitat la situen en la franja del risc baix.

LA PREGUNTA

El PSC ha de liderar els pactes per a la nova legislatura al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 108 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't