Mitjans de març no sol ser un període de molta feina en una tintoreria i aquests dies, malgrat que poden tenir obert segons marquen les directrius del govern per frenar el coronavirus, “pràcticament no ve ningú”, explica Albert Furtet, responsable de la tintoreria Vall del Ges de Torelló. Dimarts a quarts de 7 de la tarda els portaven un jersei i el mateix dia només els havien portat unes cortines. El dia abans eren unes mantes. “Hem obert sobretot per la gent que ha de venir a recollir, però a finals de setmana o la vinent veurem què fem”.
El decret d’estat d’alarma els permet obrir: “Va sorprendre”, assegura Furtet, perquè considera que anar a la tintoreria “no és de primera necessitat”, si més no en el seu cas que no renten uniformes d’hospitals ni ambulatoris.
Per ara, com que no han trobat mascaretes porten guants i respecten les distàncies de seguretat, a banda que tenen un gel desinfectant sobre el taulell. També han escurçat una hora i mitja el temps d’obertura, i obren a 2/4 de 10 i tanquen a les 7. Fan torns per treballar i ell i l’altra dependenta no coincideixen.