QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Olost anuncia que no donarà permisos per fer els accessos a la benzinera de Sant Martí d’Albars

Està situada en terme de Sant Martí, però l’entrada i sortida són en terme veí

La construcció d’una gasolinera a la part sud del municipi de Sant Martí d’Albars, just en un vèrtex que frega la C-62 i limita amb el municipi veí d’Olost, ha creat enrenou. I és que el projecte, situat en gran part en terme de Sant Martí d’Albars, necessita el permís d’obres d’Olost per als accessos de connexió a l’eix del Lluçanès, ja que la vies d’entrada i sortida a l’estació de servei pertanyen al terme municipal d’aquesta població.

Olost, a través d’un decret d’alcaldia, ja ha comunicat que no donarà el per-mís d’obres per construir els accessos en aquesta zona, ja que segons recull el seu Planejament d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) aquesta ubicació és sòl no urbanitzable rústic agrícola. A més, el decret apunta que el Pla Territorial Parcial de les Comarques Centrals va qualificar l’espai com a zona de sòl de protecció especial: “El nostre POUM i el mateix pla destaquen la importància d’aquesta zona pel seu interès natural i proximitat a la riera Gavarresa. Quan fas qualsevol projecte de construcció t’has de basar en això, i no hi podem donar permís”, explica Gil Salvans, regidor de l’àrea de Planificament Territorial d’Olost.

Segons ell, “en urbanisme, si són temes que afecten tant directament dos municipis, caldria parlar-ho obertament. Vam rebre la sol·licitud del permís d’obres per fer els accessos i l’endemà ja hi havia les màquines al camp”.

Una de les excepcions que es considera per construir en zona de sòl no urbanitzable són les actuacions d’interès públic general que s’hagin d’instal·lar en el medi rural: “L’interès públic d’una gasolinera no el veiem per enlloc”. Afirma que s’està en un moment de potenciar les energies netes, utilitzar cada cop menys els combustibles fòssils i repensar el transport. “Tenim objectius de sostenibilitat a l’horitzó i no hi encaixa una gasolinera. A més, el servei està cobert ja que hi ha gasolineres a Prats i Olost”, apunta Salvans.

Des de Sant Martí d’Albars, l’alcalde, Ramon Padrós, remarca primer de tot que no és l’Ajuntament qui fa la gasolinera: “És un tema objectiu. El propietari dels terrenys ha fet tots els passos, li han acceptat i per això ha iniciat les obres. Si no fos així, seria prevaricar”.

Sense acord, una instància superior haurà de decidir quin interès preval

Sobre el xoc entre els planejaments urbanístics, recorda que “només una part dels accessos es troba en el municipi d’Olost. Costaria d’entendre que més del 95% del projecte estigués acceptat i que per una petita part es cancel·lés una obra important, d’interès general i que pot donar feina a gent del territori”.

L’escenari fa evident que els dos municipis defensen els seus interessos amb la raó que els dona el planejament urbanístic municipal, i en aquest estira-i-arronsa tot indica que haurà de ser una instància superior als ajuntaments qui ho haurà de resoldre. “Pot ser que s’acabi decidint d’una manera interpretativa. Que Territori i Sostenibilitat o fins i tot un jutge hagi de decidir quin interès preval”, diu Salvans. De moment, la construcció de la gasolinera situada en terme municipal de Sant Martí d’Albars tira endavant a l’espera del que passa amb els accessos.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 169 persones.