La presidenta nacional de l’entitat, Muriel Casals, va expressar la voluntat de cooperar en aquesta causa en una reunió que tots dos van mantenir dimarts a Barcelona.
Era la primera trobada oficial entre l’AMI i Òmnium, tot i que dirigents d’ambdues entitats ja havien mantingut fins ara diversos contactes.
Qui també ha expressat aquesta setmana el suport a l’AMI va ser el president de Reagrupament, Joan Carretero, que dilluns va ser rebut per Vila d’Abadal a l’Ajuntament de Vic.
Durant la visita, Carretero li va presentar la iniciativa perquè un carrer de la ciutat, com en altres municipis, porti el nom de les Homilies d’Organyà.
Aquest text, datat entre els segles XII i XIII, està considerat el primer escrit en català. La proposta va ser ben rebuda per Vila d’Abadal, a qui ara es remetrà un projecte més detallat sobre la proposta.
Carretero va recordar que va ser durant un congrés de Reagrupament a Vic que l’alcalde va llançar per primera vegada la idea d’una associació independentista des dels municipis.