El que va ser cap de llista de Ciutadans a les últimes municipals de Manlleu i coordinador del partit a Osona, Francisco Javier Jiménez, s’ha afiliat al Partit Popular (PP). Jiménez va deixar la formació taronja a finals del 2023 perquè no estava d’acord amb la decisió que va prendre la plana major de no presentar-se a les eleccions generals de l’estiu abans, després de la patacada a les municipals.
Tal com explica Jiménez a EL 9 NOU, “al final mai ho he deixat perquè continuo actiu pel meu compte i en contacte amb els veïns, els problemes de Manlleu…”. A les darreres municipals, Ciutadans va aconseguir un 4,8% dels vots. En aquest sentit, remarca que va agafar el compromís de “no deixar tirats els veïns”.
Des del PP, Pau Ferran, president de la formació a Osona i candidat a les darreres municipals a Vic, relata que van proposar-li incorporar-se al “projecte que està en expansió a la comarca”. “Són dos partits que coincidim en l’essencial, compartim l’espai polític de centre-dreta liberal i principis, com la defensa de la Constitució i l’estat de dret”, afegeix.
Tant Ferran com Jiménez ja es coneixien d’abans de les municipals. De fet, el candidat de la formació taronja advocava perquè es presentessin junts als comicis. Amb la nova proposta sobre la taula, va considerar una bona oportunitat per fer-ho factible. Jiménez es va presentar per primer cop com a candidat de Ciutadans a les municipals de Manlleu el 2019, quan va aconseguir un 4,13% del suport, amb 346 vots, sense arribar a obtenir representació. El 2023, amb menys participació, també es va quedar a les portes amb 298 vots i un 4,8%.
Preguntat sobre si es presentarà a les municipals de Manlleu, l’any 2027, Jiménez no ho descarta. “Les ganes hi són”, alerta, però es mostra cautelós. “Ara treballem per expandir el projecte a Manlleu i Osona i més endavant ja veurem”, conclou.