En la vuitena edició, la jornada PEC, que reuneix els agents implicats en l’educació a la ciutat de Vic es dedicava a reflexionar sobre el futur de l’educació a Catalunya. Ho feia en el marc del debat “Ara és demà” que promou el Consell Escolar de Catalunya a tot el país, per encàrrec de la conselleria d’Ensenyament. Aquest procés ha de culminar amb la redacció d’un full de ruta educatiu. Dissabte al matí, repartits en grups de treball, els participants a la jornada del Projecte Educatiu de Ciutat de Vic van tractar sobre quatre grans àmbits: l’arquitectura del sistema, el centre educatiu, el professorat i l’alumnat, a partir de les propostes que recullen les ponències redactades per diversos experts. Entre els suggeriments que fan les ponències hi ha avançar l’inici del parvulari als 2 anys, situar l’educació primària entre els 5 i el 11 anys, i l’educació secundària, tota obligatòria, dels 11 fins als 18 anys.
La jornada PEC va estar marcada per l’absència de les quatre escoles públiques de Vic considerades d’alta complexitat, que mostraven així el seu malestar davant la decisió de l’ajuntament de no reduir les ràtios de P3, cosa que el departament d’Ensenyament havia autoritzat.
Per aquest dilluns hi havia prevista una reunió entre les direccions d’aquests quatre centres i l’equip de govern, que defensa que les modificacions de les ràtios sempre s’han aplicat alhora a totes les escoles de la ciutat, i que fer-ho ara implicaria una reducció massa alta de les places per la demanda que hi ha. Esquerra-Som Vic s’ha posicionat en aquest debat, acusant el govern d’haver pres unilateralment la decisió de no rebaixar les ràtiors. Els republicans també demanen la revisió del Model Vic, per solucionar-ne les mancances i potenciar-ne les virtuts.
{{ comment.text }}