QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Raimon Terricabres, bronze iberoamericà en química

Ha quedat en 33è lloc a les olimpíades iberoamericanes al Brasil.


El 9 Nou
28/09/2015

Raimon Terricabres, de Sant Julià, ha obtingut un altre bronze en unes olimpíades de química, en aquest cas les iberoamericanes, en què participaven 55 persones de 15 països. La competició va ser del 4 al 15 de setembre a la ciutat de Teresina, al Brasil, i després de fer una prova teòrica, amb problemes, i una de pràctica va ocupar la 33a posició. Es van donar 7 medalles d’or, 12 de plata i 14 de bronze, comenta, i la del de Sant Julià era “l’última de bronze”. El jove químic assegura que “el nivell era més fàcil que l’anterior”, al juliol i que era mundial –va ser bronze amb una 177a posició entre 300–. Abans va ser or estatal i 6è a les catalanes.
De l’Estat espanyol hi van participar quatre joves, tots dels Països Catalans, que “anàvem parlant en català”. Diu que els demanaven “per la situació d’aquí”. Dels quatre de l’Estat “jo estic a favor del sí”, diu; “el de Lleida, ni sí ni no; el d’Alacant no es va mullar”, i el valencià “troba normal el dret a decidir però considera que l’independentisme és egoista”.

Terricabres valora molt positivament l’experiència a les olimpíades de química, tant les darreres com les mundials. “Deixant de banda els resultats i la competició, fas amics i contactes amb gent de països diversos”, que com a ell “els encanta la química” i que “seran genis”.

Ara fa un parell d’anys que Terricabres fa Química i fa uns dies que n’estudia a la UB –va començar més tard perquè era al Brasil–. El primer curs, en química “tinc les matèries bastant assolides” perquè “durant l’estiu no he parat” i se centrarà en les altres assignatures.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 645 persones.