Fins i tot per a un periodista amb acreditació era difícil accedir al cordó dels Mossos d’Esquadra que evitava que l’expedició de Vox tingués contacte amb els centenars de persones concentrades a la plaça Major de Vic per mostrar el rebuig al discurs de la formació ultradretana. Era un acte electoral bombolla d’un grup vingut de fora, encapçalats per Javier Ortega Smith i Ignacio Garriga, i que portava també de fora la seva claca de seguidors. Cap fan local. De fet, el partit no té cap mena d’estructura ni a Vic ni a la comarca.
![](https://web.el9media.cat/images/2021/02/e68d114f-adb9-4d22-9eb6-61a3426370b5.jpg)
Els discursos o més ben dit els crits bel·licistes estan molt ben pensats per acabar d’encendre els ànims als manifestants que es troben a cada acte electoral que fan durant la campanya. I acaba l’acte i marxen escortats pels Mossos. La claca pròpia de Vox no ha parat de provocar als manifestants antifeixistes durant tot l’acte. Un dels seguidors de Vox s’acosta als manifestants i acaba intercanviant-se cops. Encara exaltat una noia que l’acompanya li recrimina: “Ja sabíem a què veníem”. S’entén que a provocar els incidents per aparèixer als informatius de totes les televisions de l’Estat.
Marc Sanyé
Amb els ànims de la gent exaltats, hi ha hagut incidents pel centre de Vic, amb contenidors al terra i cremats. De moment, no hi ha hagut detencions.
{{ comment.text }}