QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Sant Vicenç començarà les obres del complex per a gent gran a final d’any

El ple de dimecres va aprovar el projecte de la primera fase, que inclourà el centre diürn

L’anomenen el cor del nou complex assistencial per a gent gran i s’hi ubicaran els serveis comunitaris del centre de dia i les futures unitats de convivència que es construiran més endavant. El ple de Sant Vicenç va aprovar finalment dimecres amb els nou vots de l’equip de govern i l’abstenció dels dos regidors dels Independents el projecte executiu dels futurs equipaments, de manera que, segons l’alcalde, Èric Sibina (Sumem-AM), les obres començaran a finals d’aquest any en uns terrenys municipals situats al costat de l’escola Lloriana i la llar d’infants Els Gallarets. El concurs de projectes es va convocar el 2019 i hi han participat 25 empreses amb la idea que es pugui fer per fases. La primera serà el mòdul que inclourà el centre diürn i tindrà dues plantes en què s’hi establiran els serveis comunitaris. A la planta baixa hi haurà l’accés principal, el vestíbul, banys adaptats amb dutxes, cambra de neteja, perruqueria, despatxos, bugaderia i la cuina central. A la primera planta s’hi ubicarà pròpiament el centre de dia, que doblarà la superfície de l’edifici actual, que en el futur es destinarà a espais per a entitats. Aquesta fase, que és la que es començarà a fer a finals d’any, té un cost d’1,4 milions d’euros, dels quals 605.000 els aporten la Generalitat i la Diputació de Barcelona, i la resta sortiran del romanent de tresoreria municipal i d’ajuts de caixa de la Diputació. El termini de construcció serà aproximadament d’un any, per la qual cosa, segons Sibina, es preveu que entri en funcionament el primer trimestre del 2023.

El portaveu dels Independents, Sergi Barragan, va justificar l’abstenció perquè consideren que caldria començar les obres per les unitats de convivència, un equipament que “ara no existeix” i no pel centre de dia. Per tant, va assegurar que estan d’acord amb el projecte però no amb l’ordre com s’executarà. Segons l’alcalde i la regidora de Benestar Social, Aina Casanova, l’ordre d’execució és aquest perquè es tracta “del cor” i perquè si no caldria “duplicar el cost” amb dos equips de personal, ja que si es fa la part residencial, el centre de dia hauria de continuar funcionant on és actualment.

Barragan també va criticar l’endarreriment del projecte, ja que “fa un any i vuit mesos que es va licitar” i que només els haguessin donat set dies per revisar-lo. Sibina va admetre que “s’ha dilatat” i que “la pandèmia ha complicat les coses en un projecte que és complex”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 212 persones.