Motor de combustió o motor elèctric? És un dels molts dilemes que ha de d’afrontar, sense que passi massa temps, la indústria de l’automoció. Se’l plantejaven, davant precisament d’una moto elèctrica, l’aventurer Albert Bosch -partidari acèrrim de les energies sostenibles- i el pilot Nani Roma -guanyador del Dakar tant en l’apartat de motos com de cotxes- ja la prèvia de l’acte de presentació del nou grau en Enginyeria de l’Automoció que encetarà la UVic el proper curs. El nou itinerari formatiu neix precisament de la consciència que el sector de la mobilitat i els vehicles es transformarà profundament els propers anys. D’aquí que s’hagi plantejat d’acord amb el Clúster de la Indústria d’Automoció de Catalunya i amb les principals empreses del sector.
Laura Dempere, degana de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC, explicava que els nous estudis volen mirar cap al futur de l’automoció, amb reptes tecnològics que el sector té plantejats com són la conducció autònoma, la connectivitat dintre del vehicle i amb altres vehicles o els nous processos de producció en el marc de l’anomenada indústria 4.0. La base des d’on s’impartirà el nou grau serà el campus que la UVic-UCC té a Granollers. El pla d’estudis preveu un pes específic molt important de la vessant pràctica, fins al punt que l’ensenyament tindrà un caràcter dual pioner en el camp de les enginyeries, amb estades remunerades a les empreses. Tant Nani Roma com Albert Bosch, a l’hora del debat, coincidien en l’oportunitat dels nous estudis, en un moment d’autèntic canvi de paradigma en el món de l’automoció.
El nou grau es relacionarà amb la resta d’enginyeries que actualment ja ofereix la UVic-UCC. Mecànica, electrònica i programació, per una banda, i gestió innovadora de les indústries i els processos de producció, per l’altra, es donaran la mà en una nova oferta formativa que vol preparar professionals altament qualificats.
{{ comment.text }}