QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La Diputació estudiarà construir una variant a la Guixa

Muntanyola i Santa Eulàlia l’han demanat en les al·legacions a la reforma de la travessera

El conflicte per la mobilitat a Sentfores-la Guixa continua vigent. Recentment ha acabat el termini d’exposició pública del projecte d’urbanització del carrer Major, la travessera BV-4316, i els ajuntaments de Muntanyola i Santa Eulàlia de Riuprimer hi han presentat al·legacions per reivindicar, una vegada més, la construcció d’una variant que eviti passar per aquesta via, on la reforma consolidarà el pas alternatiu.

En paral·lel a les obres, els ajuntaments implicats han demanat també a la Diputació de Barcelona que faci un estudi per valorar la variant i explorar consensos al voltant de la infraestructura.

L’ens assegura que la petició dels consistoris no s’ha fet “de manera formal davant l’Àrea d’Infraestructures i Territori, però sí que la setmana passada es va confirmar informalment”.

La regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de Vic, Ester Coma, afirma que “nosaltres no ens tanquem en banda amb la variant, però ens agradaria que no tingués impacte en el territori i que fos consensuada amb tothom”.

Des de Santa Eulàlia de Riuprimer, l’alcalde, Txevi Rovira, considera que la variant s’ha de planificar en paral·lel a la reforma del carrer “perquè una cosa sense l’altra no té sentit”. També a Muntanyola, l’alcalde, Carles Morera, defensa que la variant és “l’única solució per als habitants de Muntanyola, Santa Eulàlia i la Guixa, perquè als últims no els treuen el trànsit, simplement no es corre”.

En les al·legacions, Muntanyola i Santa Eulàlia es queixen que el semàfor penalitza l’activitat econòmica dels seus municipis i també denuncien que molts conductors opten per passar per camins estrets i poc amples on hi ha “col·lapses i ensurts i es causen molèsties a la pagesia”.

Els dos municipis reclamen així mateix que la variant culmini amb un enllaç directe a la C-17, “aspiració que no va ser atesa per la Generalitat quan es va desdoblar la via”. Al projecte d’urbanització també hi ha presentat al·legacions l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que proposa implementar un sistema que doni prioritat als autobusos de la línia 470.

Les obres de pacificació i millora urbana de la travessera de la Guixa estan previstes de cara a l’any que ve, i a l’espera de l’aprovació definitiva del projecte i la seva licitació la Diputació i l’Ajuntament de Vic estan estudiant ara mesures per reduir l’impacte sobre el trànsit.

“Fa uns dies vam fer una reunió informativa, on va venir molta gent i hi va haver debat. El carrer agrada, però no les obres i preocupen aspectes com la derivació del trànsit pel carrer de les Escoles”, detalla Coma.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 321 persones.