QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El futur del mètal

Cinc joves del Ripollès, els Metal Busters, fomenten un gènere a la perifèria de les modes musicals

El setembre de 1970, quan Black Sabbath publicava un disc referencial del hard rock i el heavy metal com Paranoid, o fins i tot cinc anys més tard, quan Lemmy Kilmister creava els icònics Motörhead, la majoria de pares dels components de Metal Busters encara havien de néixer. L’anomalia és que un grup de nois i noies d’entre 11 i 15 anys hagin creat una banda de heavy metal, en temps en què aquest gènere musical està pràcticament extingit dels grans aparadors mediàtics dels mitjans de comunicació, i en què les modes miren en direccions diametralment oposades.

Metal Busters és el nom que han triat per expressar la seva música “i fer arribar a altres joves aquesta energia rebel”, segons manifesten els mateixos integrants del grup. El bateria i cantant campdevanolenc Eloi comparteix instrument i micro amb el ripollenc Alguer. També de Ripoll és Nora (baixista), mentre que els dos guitarristes, Gil i Maria, són de Ribes de Freser. Tots ells van coincidir a l’Escola Comarcal de Música del Ripollès, on ja fa més d’una temporada els van animar a formar el grup. Els professors també són els seus primers seguidors, ja sigui en escenaris de la comarca com a d’altres de fora on ja han tocat, com la Bisbal del Penedès, el Festival Flama o Manlleu.

La música que interpreten va des de versions de clàssics del gènere –Metallica, AC/DC, Iron Maiden, Manowar, Megadeth, Dio, Ozzy Osbourne o System of a Down– fins a temes que, tot i que no hi pertanyen estrictament, ells porten al terreny del mètal. Per completar-ho, expliquen que “ja estem component les nostres pròpies cançons, que aviat veuran la llum”. La repercussió que estan aconseguint els Metal Busters es veu també amb els seguidors que aconsegueixen a xarxes socials. Més de 2.600 a Instagram i 600 més a YouTube aproximen les visualitzacions dels seus continguts a les 450.000, a banda de trobar-hi el suport de figures com Dave Mustaine (Megadeth i Metallica), Alfredo Piedrafita (Barricada) i bandes com Itaca Band o el grup de versions Motörhits.

La jove banda ha mostrat a més el seu compromís social col·laborant amb iniciatives solidàries amb entitats com PICA Catalunya, de protecció contra l’abús infantil, o amb l’activitat Rock pels Xucklis de l’associació AFANOC per a nens amb càncer. L’activitat dels pròxims mesos de Metal Busters els portarà al cicle de Joves Talents de dijous vinent a Ripoll, al Músics al Carrer del Mercat de Música Viva de Vic, a la Festa Major de Campdevànol, al 25 aniversari del JAS de Sant Joan i a actuar a l’Ateneu Harmonia de Sant Andreu, o la barcelonina sala La Nau, ja als mesos d’octubre i novembre. Darrere de tot plegat hi ha la voluntat de fer créixer la comunitat rockera i heavy a Catalunya. Per això, el seu lema és que “el rock no ha mort; només esperava que algú jove el fes renéixer”. Prèviament, altres bandes ripolleses –Paper de Plata, Storm, Heraldic, Arioch, Strength, Damien Zorn, Dr Terror o Crowd Control, entre d’altres– ja havien recorregut el mateix camí, però cap d’elles amb la precocitat d’una formació que genera sorpresa i admiració allà on actua.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 165 persones.