El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren i l’Associació per la Promoció del Transport Públic veuen insuficient la informació que s’ha facilitat dels serveis de transport alternatiu al tren a partir d’aquest dijous, quan la línia R3 quedi tallada del Figaró a Mollet per les obres de desdoblament del tram Parets-La Garriga.
Els dos grups consideren que la informació sobre les opcions que tenen els usuaris s’ha publicat tard, i que és incompleta. Reclamen, per exemple, saber els horaris de pas dels autobusos pels municipis on no hi haurà servei de tren, i en quin punt tenen la parada d’aquest servei alternatiu d’autobús.
Perquè no ens fotin el tren i l’Associació per la Promoció del Transport públic van fer arribar una proposta de servei alternatiu que s’ha atès parcialment. Del que han previst el govern espanyol i Renfe, veuen bé els autobuos de Centelles a Mollet, durant tot el dia, amb freqüències cada 30 minuts, i els busos llançadora que demanaven entre Centelles i La Garriga fins a Barcelona.
En aquest cas, però, consideren que no s’haurien de limitar a les franges de 6 a 9 del matí d’anada i de 4 a 9 del vespre de tornada de Barcelona, sinó que haurien de funcionar durant tot el dia.
També són crítics amb la Generalitat pel reforç que farà a la línia E12, la que va directe de Vic a Barcelona, on hi haurà cinc busos més, i per no haver reforçat la línia 416 de bus de Figaró fins a Granollers.
Des dels col·lectius d’usuaris recorden que després del tall de la R3 que ara comença, i que durarà tres mesos, per l’any 2024 a la línia n’hi ha previst un altre de cinc mesos.
{{ comment.text }}