EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els usuaris de l’R3 reclamen “alternatives dignes” durant les obres entre Mollet i el Figaró

Els preocupa que es produeixin cues als busos com a Vilafranca del Penedès o Martorell

La Plataforma de Promoció del Transport Públic (PTP) i ‘Perquè no ens fotin el tren’ consideren que “no són suficients” les alternatives de transport que ha anunciat el govern espanyol mentre durin les obres de l’R3. Les entitats han convocat una protesta aquest dissabte a la Garriga perquè els preocupa que, durant els treballs, “es produeixin situacions com les de Vilafranca del Penedès o Martorell” amb centenars de persones esperant els autobusos. Per escenificar-ho, una setantena de persones han fet cua darrere d’una parada mòbil mentre esperaven l’arribada d’un carro i d’una euga. El tall per les obres de desdoblament de l’R3 entre Mollet i el Figaró començarà el 12 d’octubre i durarà fins al gener.

El Ministeri de Transports i Agenda Urbana ha anunciat aquest divendres, dotze dies abans de començar les obres, els serveis alternatius de transport durant les obres de l’R3, entre Mollet-Santa Rosa i el Figaró. Un fet que les entitats també retreuen a l’administració, ja que asseguren que fa mesos que han traslladat les propostes.

Els serveis alternatius en hores punta inclouen, a més dels serveis substitutoris que fan el mateix recorregut afectat pel tall, alguns autobusos directes a Barcelona, des de Centelles i des de la Garriga. La membre del col·lectiu ‘Perquè no ens fotin el tren’ Carme Melcion ha explicat que aquest fet suposa una millora dels plantejaments inicials, però “hi ha certes mancances”.

Horaris i quantitat de vehicles, alguns dels interrogants

Les plataformes d’usuaris denuncien que encara els queden molts dubtes respecte a les mesures anunciades. Una d’elles és l’horari d’aquests serveis. “Sabem que la freqüència de pas serà cada mitja hora, però no en quines hores passaran”, diu Melcion. Tampoc s’ha donat a conèixer on estaran localitzades les parades.

Una altra de les grans preocupacions és la quantitat d’autobusos que circularan. “Si és només un autobús cada 30 minuts, és evident que l’oferta no està ben dimensionada”, ha dit.

La franja del migdia, sense servei alternatiu

Segons la planificació del Ministeri de Transports, la franja del migdia no està inclosa com a trajecte en hora punta. Per tant, no disposarà de serveis alternatius directes. Els usuaris que s’han concentrat aquest dissabte a la Garriga asseguren que els trens que surten al voltant de les 15 hores de Barcelona en direcció a Vic van molt plens i amb gent dreta. Sense aquest reforç, creuen que es pot donar un increment dels passatgers en les hores posteriors.

“Això afecta a la vida de molts ciutadans”, afirma Carme Melcion. “A banda de treballar, estudiar i estar al tren ens interessa tenir un altre tipus de vida”, ha sentenciat.

Tot i això, les entitats convocant de l’acció han valorat positivament el fet que s’hagin iniciat les obres de desdoblament d’aquesta línia.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

En aquesta enquesta han votat 56 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't