Promoure un canvi de mentalitat col·lectiva per transformar el sistema alimentari actual. Aquest és l’objectiu de l’exposició “Menja, Actua, Impacta”, que es va inaugurar divendres al Centre Cultural Joan Triadú de Vic i que tracta sobre la importància d’una alimentació saludable i sostenible.
“Menjar és una cosa que fem cada dia molts cops i hem de pensar bé què mengem, com està fet, on ho hem comprat i d’on ve”, deia durant l’acte la regidora d’Educació de Vic, Elisabet Franquesa.
A través de mòduls interactius, realitat virtual i tallers dinàmics, la mostra ofereix eines perquè els visitants prenguin consciència i es converteixin en agents de canvi. La idea és que la visitin els centres educatius i els primers de fer-ho divendres van ser els alumnes de tercer d’ESO del Sagrat Cor de Vic.
L’exposició posa en relleu l’impacte del model alimentari en el medi ambient i la salut, oferint solucions per adoptar hàbits més responsables.
Consumir productes de proximitat i temporada, reduir els aliments ultraprocessats, disminuir el consum de proteïnes d’origen animal, evitar els envasos d’un sol ús i aprofitar millor els aliments per combatre el malbaratament són els reptes que proposa als assistents la mostra, que es podrà visitar fins a principis d’abril.