QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Gran Recapte recull 35.000 quilos d’aliments a Osona i el Lluçanès

La xifra és molt semblant a la que es va aconseguir l’any passat

El 9 Nou
10/11/2025
Vic

Gairebé 35.000 quilos d’aliments són els que es van recollir aquest cap de setmana en el Gran Recapte d’Osona i el Lluçanès. Es tracta de xifres molt semblants a les de l’edició de l’any passat, tot i que en el conjunt de Catalunya es preveia una disminució de les donacions.

A l’Esclat de Malla, un dels molts punts de recollida d’aliments que hi havia a les dues comarques, es van omplir fins a 14 contenidors d’aliments. Entre els productes més recurrents hi havia arròs, oli o galetes.

El format del Gran Recapte es manté efectiu i “continua animant la gent a ser solidària amb la pobresa alimentària i el malbaratament”. Així ho explicava Glòria Alsina, directora de Càritas dels Hostalets de Balenyà: “La gent es consciencia més donant aliments que donant diners, i molts quan et veuen ja et demanen la bossa”.

Els aliments recollits en aquest cas a l’Esclat de Malla van directament a famílies dels Hostalets amb pocs recursos i amb necessitats. En cas que sobrin aliments o a aquests els quedi poc temps per caducar-se, es reparteixen amb els pobles del voltant, com Centelles, Tona o Aiguafreda.

“Per tal de no fer malbé el menjar i contribuir al màxim amb la causa ens ajudem entre tots”, deia Alsina.

Malgrat això, la manca de voluntaris a Osona continua sent una de les grans mancances, i sort en tenen de la participació dels centres escolars.

A Malla, els voluntaris van ser-hi tot el dia. Tal com apuntava Alsina, “cada any ens hi estem des de les 9 del matí fins a les 9 del vespre”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 169 persones.