Aquest dijous 29 de febrer era l’últim dia, teòricament, que hi havia un reforç dels autobusos directes entre Vic i Barcelona que s’havien posat en servei l’octubre passat amb motiu del tall per obres a l’R3 en un tram del Vallès.
Arran d’això, a banda d’una connexió alternativa entre els dos punts afectats –de Figaró a Parets del Vallès–, es van afegir busos directes des de Vic i Centelles per a qui preferís prescindir del tren.
Aquesta alternativa havia d’acabar amb el mes de febrer, després que el dia 4 es va reobrir el servei integral de tren, però pel cúmul d’incidències, les queixes dels usuaris i els resultats d’una reunió entre les diferents parts la setmana passada, la Generalitat ha decidit prorrogar “sine die”, literalment, el reforç de busos des de Vic i Barcelona a les hores punta.
Alhora, presentava dades sobre el nombre de passatgers que ha acumulat el transport de passatgers en autobús i ha estat justament aquest febrer –amb dades fins aquest dilluns dia 26– el de més afluència dels darrers cinc mesos de servei: 104.069 viatgers.
Des del mes d’octubre passat, i segons dades del mateix departament, han estat 422.471 passatgers, que són més del doble (122% més) dels 199.472 del mateix període de l’any anterior.