La pedregada del passat 2 d’agost ha condicionat el pressupost que l’Ajuntament de Sant Pere de Torelló ha aprovat pel 2025. Després d’haver modificat el de l’any 2024, afegint-hi un milió i mig d’euros per arreglar desperfectes, el pressupost de 2025 serà el més alt de la història del municipi.
Entre l’ordinari i les inversions supera els 8 milions d’euros. Una de les més destacades, el milió 300.000 euros que es destinen al casal municipal de la plaça Monmany i al pavelló. A banda de canviar les teulades, també s’actua als interiors.
Per les obres al casal ja hi ha subvencions de la Generalitat i la Diputació, i també se n’esperen per arreglar l’interior del pavelló.
Una altra de les inversions destacades, i que compta amb una subvenció d’1 milió 172.000 euros de la Diputació de Barcelona, permetrà que la xarxa municipal de calefacció i aigua calenta arribi a tots els carrers del municipi, i solucionar les fuites existents.
El pressupost pel 2025 inclou la nova teulada de l’edifici històric de l’institut escola Josep Maria Xandri, que va quedar completament destrossada per la pedregada. S’hi destinen 400.000 euros.
També hi figura la nova teulada de la central tèrmica, amb una coberta fotovoltaica, o refer les teulades de magatzems dela brigada municipal.
Més enllà de les conseqüències de la pedregada, que ha provocat danys valorats en 3,8 milions d’euros als equipaments i serveis municipals, el nou pressupost de Sant Pere contempla l’adequació de la tercera planta del casal cultural i recreatiu com a espai per a entitats.