QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Laura Donadeu, de Taradell, a la Reial Acadèmia de Medicina

Ha estat premiada per la Societat Catalana de Trasplantament per un article científic

Amb l’article “High-dimensional mass cytometry identified circulating natural killer t-cell subsets associated with protection from cytomegalovirus infection in kidney transplant recipients”, publicat a la revista Kidney International, la taradellenca i llicenciada en Biologia Humana per la Universitat Pompeu Fabra Laura Donadeu ha guanyat el premi al millor article de trasplantament el 2024.

Es tracta d’un guardó que atorga la Societat Catalana de Trasplantament, en col·laboració amb la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. Un premi que, a més, permet a Donadeu entrar a formar part de la institució, després d’haver-hi presentat al maig els resultats del seu article.

Donadeu, integrant d’un grup d’investigació de l’Hospital Vall d’Hebron, explica que amb l’estudi –dut a terme a una població de pacients trasplantats renals del centre mèdic– pretenien estudiar una de les infeccions més prevalents després del trasplantament, la del citomegalovirus, i concretament l’impacte del sistema immunitari davant de la infecció d’una manera global: “Fins ara s’havia estudiat l’impacte de cèl·lules concretes de manera individual i nosaltres les volíem estudiar de manera conjunta per trobar quines eren les més rellevants en la prevenció i resposta contra el virus”.

En aquest sentit, afegeix que han utilitzat una tècnica innovadora que permet estudiar molts marcadors cel·lulars a la vegada de manera no supervisada.

“Això ens ajuda a diferenciar aquells pacients que poden estar més protegits d’aquells amb més risc de patir infecció, evitant un tractament innecessari als primers i seguint més de prop els de major risc”, exposa Donadeu.

Amb això, tal com apunta la guardonada, la investigació es focalitza a intentar millorar la vida dels pacients trasplantats, sobretot de ronyó: “Per tal que no rebutgin l’òrgan, els pacients reben un tractament immunosupressor que disminueix la capacitat del sistema de fer la seva feina, la qual cosa comporta que aquestes persones que han rebut un trasplantament siguin més susceptibles a patir infeccions, algunes de les quals es prenen com a línia d’investigació”.

LA PREGUNTA

Està d’acord amb la decisió de Pedro Sánchez de no incrementar la despesa en defensa fins al 5% com exigeix l’OTAN?

En aquesta enquesta han votat 91 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't