QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Manlleu aborda la reforma al sector on es construirà el nou Mercadona

S’aterraran naus en desús, s’obrirà un nou carrer, es guanyarà zona verda i hi haurà habitatge

Mercadona i l’Ajuntament de Manlleu tenen embastat un acord per construir un nou supermercat de la cadena de distribució valenciana a l’entrada de la ciutat pel pont, venint de la carretera de Vic.

Tot i que el govern municipal (Junts i PSC) declina donar-ne detalls fins que l’operació estigui formalment confirmada, amb tràmits com els permisos d’obra demanats, ja fa mesos que s’hi treballa i el projecte està avançat.

El supermercat s’aixecaria a la pastilla urbana de davant dels rentants limitada pel passeig de Sant Joan, el carrer Verge del Pilar, el carrer Sant Martí i el passeig del Ter, a la zona del que ara són naus en desús.

La notícia, tot i això, va més enllà. I és que la idea és vincular la seva construcció a tot un projecte urbanístic que canviarà la fesomia d’aquesta zona de Manlleu, obrint-hi nous carrers i posant-hi en servei tant més zona verda com habitatge.

D’aquesta manera, Mercadona, que també ha declinat parlar del tema, és l’excusa que permetrà arreglar un dels punt d’entrada a Manlleu. La idea és que l’actual vial entre el canal i els edificis també sigui passeig del Ter.

L’Ajuntament té previst explicar els detalls de la intervenció urbanística més endavant.

L’empresa valenciana ja té actualment un supermercat a la ciutat, a la cruïlla dels carrers Pintor Guàrdia i Doña Blanca. Si es fes el nou, aquest establiment presumiblement es tancaria.

Mercadona ja s’havia plantejat anys enrere un canvi d’emplaçament. El 2017 va arribar a estar avançat un acord per traslladar-se al sector del Poquí, en uns camps de conreu a prop de l’institut Antoni Pous i Argila. Amb Marta Moreta també aleshores al capdavant de l’àrea d’Urbanisme, tot i que en pacte de govern amb ERC i no amb Junts, el consistori preveia destinar la superfície d’aprofitament urbanístic que Mercadona estava obligat a cedir a l’Ajuntament a construir la carcassa de la nova comissaria de la Policia Local.

Al projecte s’hi va posar preu i calendari –les obres havien de durar set mesos–, en el marc d’una proposta que implicava requalificar 20.788 metres quadrats de sòl no urbanitzable a urbanitzable.

Des de l’oposició, la CUP hi va fer molta campanya en contra i després de diversos cops de volant, incloent-hi informes desfavorables per part dels serveis tècnics municipals o la coincidència amb la redacció del nou POUM, la construcció del supermercat no va anar endavant.

LA PREGUNTA

Està d’acord amb la decisió de Pedro Sánchez de no incrementar la despesa en defensa fins al 5% com exigeix l’OTAN?

En aquesta enquesta han votat 532 persones.