Enèsim abocament de residus procedents de tallers mecànics en un mateix punt del riu Gurri, a Vic. Es tracta del lloc on, en els darrers mesos, ja s’han registrat fins a tres abocaments més.
Fins ara, sempre eren pneumàtics—en algun cas, prop d’una cinquantena—i s’hi abocaven de nit en un punt situat entre Vic i Calldetenes, accessible amb vehicle.
En aquest cas, però, no han estat pneumàtics, sinó altres peces de vehicles i restes de deixalles.
El primer cas es va produir durant les festes de Nadal del 2023, i l’últim també durant les darreres festes de Nadal. Els autors dels abocaments llancen els pneumàtics al riu i a la llera, fet que ha obligat l’Agència Catalana de l’Aigua, responsable de la gestió del riu, a contractar una empresa especialitzada per fer-se’n càrrec.
Arran de la investigació dels abocaments, l’estiu passat es va precintar un taller mecànic de Calldetenes com a principal sospitós d’on podrien procedir els residus. Tot i això, al cap d’uns mesos, es van tornar a trobar pneumàtics abocats en el mateix punt.
Se sospita que els abocaments procedeixen de tallers mecànics il·legals que d’aquesta manera s’estalvien de pagar per la gestió dels residus i també que pugui ser descoberta l’activitat.
{{ comment.text }}