La plataforma Per una Plana Viva, formada per una quarantena d’entitats d’Osona, mostra el seu rebuig a la construcció d’un polígon industrial de 60 hectàrees que fa anys que hi ha projectat entre Folgueroles i Vic..
Consideren que ja hi ha massa polígons a la comarca i proposen una sèrie d’alternatives per protegir els terrenys agrícoles i frenar el creixement de la indústria càrnia.
Per diumenge organitzen un acte obert a tothom, amb el que volen donar a conèixer la seva posició. Els ajuntaments implicats asseguren que no tenen sobre la taula tirar endavant el polígon.
Fa més de 15 anys es va projectar en aquesta zona, entre Folgueroles i Vic, concretament entre el polígon de Les Malloles i la C-25, la construcció d’un nou polígon industrial, que ocuparia unes 60 hectàrees.
Per una plana viva demana la requalificació dels terrenys reservats per a aquest polígon com a sòl agrícola d’alt valor i que passin a formar part d’un banc de terres comarcal, i mancomunar els polígons existents.
La voluntat de Per una Plana Viva és iniciar un diàleg entre municipis o ens superiors per tal de redactar un pla conjunt per la Plana que posi límits al creixement i protegeixi l’entorn agroforestal.
Per donar a conèixer el què implicaria la construcció d’aquest polígon, aquest diumenge al matí han organitzat un acte obert a tothom on els assistents podran caminar per aquests terrenys.
El recorregut començarà a El Bruguer Nou, a les 10 del matí, i acabarà a l’ermita de Sant Jordi de Puigseslloses, on aquest dimarts feien la presentació, i on s’han previst actuacions dels grallers i els gegants de Manlleu, Raquel Santanera i Arnau Tordera.
Des dels ajuntaments de Vic i Folgueroles, per la seva banda, asseguren que ara per ara no tenen la intenció de desenvolupar el polígon.